Sommar

Det blir alltid lite blogg-pauser på sommaren. Mobilen läggs bort till förmån för att umgås med familj och vänner och härliga båt-turer. I veckan har vi haft min syster Ulle med familj på besök och vi maxat sommaraktiviteter - åkt ring efter båt, utflykt på öar, cyklat till Böna café, gått på loppis, grillat och spelat sällskapsspel. Barnen älskar sina kusiner och vi älskar att ha familjen hos oss! Välbehövligt med lite vila och "riktig" semester för oss eftersom det blir mycket jobb i huset just nu. Har så många fina bilder från våra dagar, bjuder på några här i bloggen. Det blir fint att titta på i höstmörkret när jag längtar tillbaka till sommar, sol och lugna dagar.

Vår älskade lille Olle som växer så fort!
Jerry-boaten, som Jocke fick i 30-årspresent, är välanvänd. Ebbe och Jocke älskar att åka i den tillsammans.
Äntligen fick vi ta fram ringarna och åka. Ett sant semester-nöje!
Jag, svärfar och vår fina vän Johannes vid frukosten på bryggan. När man kan äta på bryggan, då är det sommar på riktigt.
Jag och min 16 år äldre syster Ulrika. Många säger att vi är lika, vad tycker du?
Barnens älskade kusiner Lisa och Sam. Så glad att ha fått ha dem hos oss några dagar.
Hela gänget på väg på en kvällstur med båten. Vi tog alla chanser vi fick att vara på havet.

Livet en semester-torsdag

Detta är en dröm-bild, blir lika lycklig varje gång! Far och son, hand i hand. Tacksam!
Ebbe lagar kott-sopp och vi andra solar.
Jag och han ❤️
Lyckades äntligen börja läsa senaste numret av Family Living. Minns hur min svägerska, som hade två barn innan mig, sa att hon slutat prenumerera för att det inte fanns tid. På den tiden, med ett barn, fattade jag inte alls vad hon menade. Nu förstår jag!
Ebbe somnade i hängmattan!

Igår hade Jocke en "jobb-fri" dag från huset och jag njöt av att ha honom hemma. Det kändes som en helt vanlig sommardag på semestern, det har jag längtat efter. Vi sov länge, Jocke väckte mig klockan tio, vi åt frukost och tog en sväng med lilla båten. Det blev en liten utflykt till en ö, vilket Ebbe tycker är så spännande just nu. Medan Olle och jag låg på en filt och solade och lekte kastade Ebbe och Jocke sten i vattnet. På eftermiddagen somnade jag i solen och Olle i UV-tältet. Så skönt! Sen gick jag en långpromenad med Olle i vagnen och inser att det ju går hur bra som helst att ha Olle där. Det är så lätt att säga att "Olle gillar inte att åka vagn" för att han varit missnöjd några gånger och ge upp. Men jag älskar ju mina barnvagnspromenader och vill inte ge upp dem och se: Nu, några gånger senare, funkar det ganska bra. Hurra! När jag kom hem bjöd svärföräldrarna på middag ute på altanen och äntligen värmde solen sådär skönt. Båt-älskare som vi är tog vi såklart även en kvällstur till Limön för att ankra där och äta lite kvällschips. Idag är jag jättetrött eftersom vi vänt på dygnet och var hemma med båten efter klockan 22 igårkväll. Men vad gör det? Det är ju semester! Då kan man ju äta frukost vid 10.30, precis som vi gör just nu.

Plötsligt händer det.

Lycklig mamma med en god frappuccino i handen och två sovandes barn i vagnen. Plötsligt händer det!
Älskade liten. Vi som sagt han inte gillar att åka vagn. Tar tillbaka det. Man måste ju faktiskt få chansen att vänja sig.
Trött kille efter att han fått leka loss i lekparken. Han har blivit så stor! Beundrar honom på avstånd när han leker och förundras över hans utveckling.

Trotsade känslan "det är bekvämast att stanna hemma" idag och åkte själv till stan med båda barnen. Först var vi till BVC där Olle fick vaccinations-sprutor. Jag blundade när de gavs och Olle gallskrek men gråten gick snabbt över. Sen åkte vi till Sibylla och åt lunch följt av lekparkshäng i Boulongnern (centrala Gävle) och en sväng på stan. Tillslut sov båda barnen i vagnen (!) och jag passade på att köpa en frappuccino på nyöppnade Espresso House. Sån lycka att få gå i solskenet och njuta! Man får verkligen passa på att fånga de härliga, korta stunderna för tio minuter senare ville Olle ha mat följt av en regnskur som gjorde att Ebbe vaknade och vi fick stå under ett träd och skydda oss från regnet en bra stund. Älskar livets kontraster! Nu är jag nyss hemkommen från en långpromenad. Hade Ulf Ekmans sommarprat i lurarna och njöt av ensamheten och promenaden - skönt för både ande, kropp och själ. Olle har fått sin första feber efter vaccinationen så vi får se hur natten blir. Somnar oavsett tacksam och lycklig efter en bra dag. Tack gode Gud för livet jag får leva.