Mitt hjärta går sönder

(null)

Ett av mina mål med 2022 är att läsa böcker. Istället för att slösurfa bort min tid vill jag hellre läsa bort den. För mig är det avkoppling att läsa, att få gå in i en annan värld och livsberättelse för en stund och kunna stänga av världen utanför. Vissa böcker går rakt in i hjärtat, som boken "Hon hette Esmeralda" som jag håller på att läsa just nu. Mitt hjärta går sönder när jag tar del av Lilla hjärtats och familjehemsmamman Melindas berättelse. Hur kan detta få hända i dagens Sverige? Jocke har sagt åt mig att jag bara ska läsa lättsmälta böcker för mitt eget bästa men den här kände jag att jag bara måste läsa efter att jag följt Lilla hjärtas öde via nyheter och sociala medier ända sen hon dödades 2020. Dessutom har jag alltid haft en längtan att en gång få bli familjehemsmamma, långt innan att jag fick egna barn. Allt har sin tid. Ber att det blir tid för det någon gång i livet så jag också får göra skillnad för de barn som verkligen behöver det. Tills dess ska jag fortsätta att strössla så mycket kärlek jag kan över mina egna barn, mina barns kompisar och andra barn jag möter i min vardag. En otroligt viktig uppgift!

Ps. Boken har jag lånat på biblioteket. Vilken förmån det är att ha ett bibliotek där man kan låna böcker alldeles gratis. Så passa på att läs den du också! 

Kommentera inlägget här :