Firande och tillfrisknad

(null)

En bra vecka ligger bakom oss. Nu är vi nästintill helt återställda från förkylningarna och jag har känt att jag mått så bra psykiskt vilket är en underbar känsla! Lite sol på det och jag kan tänka tankar som att "jag är nog bland de lyckligaste i hela världen!" Tacksam att få känna just så.

(null)

Gösta har varit finklädd eftersom det var KARL-dagen i fredags som vi bestämt att göra till en festdag. Fyra av fem i vår familj heter nämligen KARL i mellannamn. 

(null)

Vi firande med extra gott fika!

(null)

Och med middag på Sibylla vilket gick oväntat smärtfritt. Gösta satt nöjd och åt korv och pommes och Ebbe och Olle var på glatt humör. Tittade på Jocke och sa "Hur hamnade vi här?" Trebarnsfamiljen!

(null)

I lördags åkte Jocke, Ebbe och Olle till Kungsberget tillsammans med Axel och Iris för att åka slalom medan jag och Gösta hängde här hemma tillsammans med Moa och deras lille John som är tre månader äldre än Gösta. Så fint att äntligen få umgås igen efter all sjukdom! När alla anslöt hemma hos oss på eftermiddagen firade vi att Gösta och jag fyllt år.

(null)

Och vi blev uppvaktade med finfina paket, se bara! Tacksam för våra goda vänner och att vi till slut lyckades söva samtliga barn så vi kunde kvällsfika och prata i soffan fram tills midnatt.

(null)

Äntligen har vi gjort skridskopremiär. Isplanen var snötäckt vilket var perfekt för Olle som då enkelt kunde gå fram på skridskorna. Det gjorde att det vände från "jag hatar att åka skridskor" till att han inte ville sluta. 

(null)

Ebbe kämpade tappert och var väldigt mån om att öva för att bli bättre!

(null)

Igår åkte vi igen och då kom vi på att Olle kunde åka med vagnen som stöd eftersom han tyckte isen var alldeles för hal. Funkade utmärkt! Så glad för härliga vinterdagar med barnen och för möjligheten att vara hemma med dem. 

Kommentera inlägget här :