Sånt jag gläds över

(null)

Att det börjar ljusna mer och mer. När vi stiger upp vid 7 är det mörkt men när vi går till skolan/förskolan vid 8 är det ljust. Tog denna bild igår när Gösta och jag kommit hem igen. Det hade snöat så jag skottade och det var så härligt med allt det vintervita. Och långt där borta i bilden ser ni hur solen stigit upp. Så underbart att vi går mot ljusare och varmare tider!

(null)

Att jag gjorde min fin och tog bussen till stan för att fixa några ärenden. Gösta somnade gott i vagnen så jag kunde strosa runt i lugnt tempo. Vardagslyx!

(null)

Och sen mötte vi upp Moa och John för att fika på mitt favoritcafé Berggrenska gården. Planen var ju att bebisarna skulle sova i vagnarna under tiden men det var de inte ett dugg intresserade av. Trots sällskap av två 1-åringar kunde vi fika över en timme och hade riktigt trevligt. Och jag fick äntligen äta en kolatartalette som jag längtat efter ända sen jag åt den på samma ställe för ett år sen.

(null)

Gläds över att Jocke är hemma igen efter att han varit iväg på jobbresa i fyra dagar. Så härligt att se Gösta krypa i full fart till dörren igår när han kom hem och direkt skulle upp i pappas famn. Och sen få höra Olle säga "Jag älskar dig, pappa. Jag har saknat dig" Ja, jag har världens bästa pappa till mina barn. Oerhört tacksam! Och även så tacksam att dagarna själv med barnen gick jättebra, utan minsta besvär. 

(null)

Att Gösta somnade innan jag hunnit ut med honom idag. Det är något att glädjas över för då kan jag njuta extra länge av min ensamtid som jag så väl behöver för att orka dagarna med barnen. 

(null)

Gick ut och ställde honom på vår altan. Solen strålar högt på himlen. Insöp allt det vackra!

(null)

Sen var jag tvungen att gå ett varv kring kvarteret också bara för att njuta av allt det vintervackert och få en kort promenad som jag mår så bra av.

(null)

Här inne gläds jag av att senaste numret av Svensk Damtidning damp ner i brevlådan igår. Min vän Carro gav mig en prenumeration i födelsedagspresent och jag blev så glad! En höjdpunkt varje onsdag. 

(null)

Min nya parfym är ren njutning. Den doftar så otroligt gott! Det fina nagellacket fick jag i födelsedagspresent och sätter också guldkant på vardagen.

(null)

På vardagsrumsbordet står en bukett tulpaner jag fått av min älskade svärmor. Så mycket att glädjas över en vanlig torsdag. Vad gläds du över idag?

Kommentera inlägget här :