Nationaldagen

(null)

Vilken fin nationaldag det blev! Vi bestämde oss för att åka ut till Harkskär för att fira, för det är ju kul att fira vår nationaldag och det vill jag bli ännu bättre på. För visst är det något att fira att vi får bo i detta fantastiska land? Jag är så tacksam för det! Gösta började omedelbart att leka i kojan. 

(null)

Roade sig med att öppna och stänga dörren.

(null)

Och blev så glad varje gång han lyckades. 

(null)

Vår underbara 2,5-åring som är absolut sitt ljuvligaste just nu, med allt sitt prat, sina charmiga miner och sitt sätt att möta världen med glädje och nyfikenhet. 

(null)

Vi lekte med linbanan.

(null)

Och Jocke förevigade mig i min Sverige-outfit! 

(null)

Är det nationaldag så är det.

(null)

Gösta och Olle hjälpte farfar att montera en ny leklåda. 

(null)

Medan jag fotade två älsklingar. 

(null)

Sen bjöd svärmor på fika. Dagen till ära hade hon gjort en Sverige-kaka.

(null)

Vi dukade på altanen och njöt av den vackra dagen. 

(null)

Syrenerna blomstrade och havet var som alltid lika enastående vackert. Älskar denna plats. 

(null)

Sverige-kaka med jordgubbar och grädde. Mums!

(null)

Gösta åt med god aptit!

(null)

Medan vi fikade gick vi en runda där alla fick säga en sak de är tacksamma för med Sverige. Listan innehöll: olika årstider, gratis sjukvård,  att vi har fred, yttrandefrihet, skola för alla barn, Jerry-boat och att Jesus skapat alla olika. Bara bra saker helt enkelt och mycket att vara tacksam för.

(null)

Saker jag uppskattar med Sverige är: ett kö-system i affärer som nästan alltid följs, kaviar på ägg-macka, bibliotek, allemansrätten, bra vägar att kunna åka på, rörelsefriheten i samhället, naturen, fika, lagom, för att nämna några. Idag är jag tacksam för Sverige och för oss alla som tillsammans skapar detta samhälle. Hurra vad vi är bra!

Kommentera inlägget här :