Gott nytt år!

(null)

Efter en intensiv och tuff höst enligt mig kändes det så befriande att få fira in ett nytt år på nyårsafton! Jag kände hur jag blev pirrig och bubblig på insidan - känslan att "nu vänder det! Nu blir det ljusare! Nu är våren och sommaren framför oss. Nu är tid för något nytt!" Vi firade med våra vänner Moa och Axel och kände oss stolta som höll oss vakna ända till 4.30. Barnen skötte sig galant och klarade både av tolvslaget och att sova till kl 10 dagen efter. Tänk att vi har sex barn tillsammans nu och att vi får fortsätta följas åt. När vi lärde känna varandra fanns bara Ebbe. Det är nåd med fina vänner! Som vanligt skrev vi årets 2024-lista där min bland annat innehöll att säga mer nej och våga delegera mer, att använda läppstift oftare och att ha roligare. Jag ser fram emot er år med mer tid för sådant jag verkligen vill göra och mer nej till allt som jag gör på vana fast jag kanske varken vill eller orkar. Jag tjatar ständigt om att "vi har förmånen att välja våra liv" men känner själv hur jag kör på i gamla hjulspår år efter år. Det är tid att våga nya vägar. Just nu har vi jullov och det är så otroligt skönt att vara tillsammans, hela familjen. Idag har vi åkt skridskor, imorgon ska vi åka skidor. Hemma rensar och städar vi (det får jag alltid lust med efter nyår!) och jag passar på att sova en stund mitt på dagen bara för att jag kan. Ledighet. Vila. Tid att återfå energi och inspiration. Gott nytt år! Hoppas du också väljer vägar 2024 som gör dig gott. 

Kommentera inlägget här :