JAG

(null)

JAG ÄR… tacksam för att vi har det så bra. För värme, fred och frihet. För förmånen att få vara någons fru och mamma. Att jag har ett arbete att gå till. Vänner jag tycker om. 

JAG BORDE… börja hålla bättre ordning på min mobil och nycklar. Ägnar otaliga timmar varje år på att leta efter dessa. Är nämligen expert på att lägga dem på alla möjliga och omöjliga ställen och har nästan alltid ljudlöst vilket bidrar till ett evigt letande. 

JAG VILL… göra förändringar när jag känner att livet skaver. Att göra verklighet av att jag faktiskt har möjlighet att förändra och ta mig vidare på nya vägar. Börja våga mer.

JAG KÖPER… mindre och mindre. Försöker hitta mer begagnat till både mig och barnen. Tänker efter före innan jag handlar. Använder upp det jag har innan jag köper nytt. Fast jag ska inte sticka under stolen med att jag älskar att rea-fynda och då passar jag på att köpa sånt jag vet jag behöver under året, så som strumpbyxor, presentpapper och små presenter som jag kan ha i min kalas-låda. (En kalas-låda är fylld med små gåvor som man enkelt har tillgång till när någon fyller år, om man blir bortbjuden eller bara vill uppmuntra någon spontant. Tips!)

JAG SKA… fortsätta läsa böcker för det gör mig gott. Att få landa in i en annan värld för en stund och dessutom göra det till istället för att ligga och slösurfa. Så mycket bättre för hjärnan. 

JAG HAR… kommit av mig med träningen. Det måste jag ändra på! För om det är något jag behöver för att må bra är det just träningen. Gör sån stor skillnad för både kropp och huvud.

JAG KOMMER… säga mer nej i år. Och tänka efter mer i förväg för att inte bara säga ja på slentrian. Och försöka titta på helhetsbilden i almanackan, för det glömmer jag ofta. Det gäller att ha en hållbar almanacka på lång sikt för att orka och behålla glädjen. 

JAG ÖNSKAR… att det går fort tills våren är här. Tills snön smälter och allt börjar grönska, till att solen värmer och jag kan sitta ute och dricka kaffe medan barnen hoppar studsmatta.

JAG BER… med mina barn varje kväll och frågar alltid om det är något speciellt de vill be för. Vi tackar för dagen, ber för olika situationer som barnen berättat om och ber för en god natts sömn och en bra morgondag. Och så avslutar vi med "Gud som haver". 

JAG TYCKER… vi stangnerat i vår matlagning här hemma. Vi lagar samma om och om igen. Det vore så kul med nya inslag. Har du tips? Kommentera gärna!

JAG TROR… att det bästa ligger framför. Att det ljusnar nu, att det finns hopp bara vi vågar lyfta vår blick!

JAG LÄNGTAR… till sommaren! Till våra båtturer till Norrskär, chips i solnedgången, lyssna på sommar i P1 i solstolen och njuta av lediga dagar tillsammans med familjen. Det bästa ligger framför!

Kommentera inlägget här :