Ebbe-dagen

(null)

Under min uppväxt har vi aldrig firat namnsdagar men eftersom jag tycker man ska fira allt som firas kan så har vi börjat göra det i min egen familj. Det var en förväntansfull Ebbe som kom upp imorse för att hitta ett litet paket vid frukostbordet. I paketet låg det precis vad han önskat - ett gitarrband så att han kan stå upp och spela. Han blev så glad!

(null)

Passade på att skjutsa honom till skolan för att samtidigt inspektera de nya ljudabsorbenterna som jag sålt till skolan. På plats mötte jag upp producenten som jag samarbetat med i detta projekt. Så kul att se när idéer blir till verklighet och man känner sig nöjd över resultatet. När jag frågade Ebbe vad han önskade för fika efter skolan sa han "jag önskar mig mest av allt att farmor och farfar ska komma". Så idag prioriterade jag barnen först genom att be farmor och farfar att komma, sluta tidigare från jobbet för att kunna hämta Ebbe och Olle på skolan och åka och köpa fika som Ebbe fick välja.

(null)

Gösta kom hem som ett solsken eftersom han blivit hämtad av farmor och farfar. Så fikade vi, spelade spel och Ebbe visade upp nya gitarren och passade samtidigt på att spela lite på sin ukelele. Så glad att han, precis som jag, älskar sång och musik. Så glad att vi firar hemma hos oss och att jag prioriterade barnen idag, framför alla jobb-måsten. Ibland, när jag är stressad, tittar jag på barnen och tänker "De är det absolut viktigaste jag har." Idag och alla andra dagar. 

Kommentera inlägget här :