Babblarna & powermamman

Lycka att hitta Babblarna på leksaksavdelningen!
Hagelskur på hemvägen. Älskar att Ebbe pekar mot dörren, "Mamma, sluta fota och öppna dörren istället så vi kan gå in!"

Idag har vi varit i Uppsala och Ebbe har för fjärde gången deltagit i den studie som han är med i, om barns förmåga att uppfatta omvärlden. Idag kändes det som att ha en annan son med sig eftersom han numera går runt, pekar, pratar och gör massvis med ljud. Så roligt och spännande att se hur han agerar i olika situationer och hur han hela tiden utvecklas. Det är en ynnest att få vara hans mamma! Efteråt lunchade vi med Jocke som var på väg söderut för jobb i fem dagar framåt. Sen gick Ebbe och jag på stan en sväng & Ebbe ville helst gå omkring själv. Ni skulle sett hur lycklig Ebbe blev när han hittade alla babblarna på Åhlens. Han ville aldrig gå därifrån! När vi klev av tåget här i Örbyhus störtade hagel mot marken och jag försökte ta mig hem så fort jag kunde med en skrikande unge, tung matkasse & en barnvagn. Kände mig som en riktig power-mamma!

Kommentera inlägget här :