Förskola

Förväntansfull sina allra första förskoledag. Att ha ryggsäcken på sig varje dag är ett måste och en riktig favorit!Hej från första förskoleveckan. Det känns lite overkligt att jag numera är en mamma till ett förskolebarn. Att vardagen ska börja bestå av föräldramöten, snorigt barn och lämningar. Var inte jag nyss ett litet dagisbarn själv? Jag älskade dagis som liten och jag hoppas Ebbe ska göra det samma. Vi verkar ha hamnat på världens bästa avdelning och jag är så imponerad över att det är så lugnt. De små barnen leker så fint med varandra, gör som deras lärare säger, sitter duktigt och äter och knallar in och somnar som stockar på sina madrasser efter lunch. Idag lyckades jag söva Ebbe, trots flera skrikande barn runtomkring, och kände mig lycklig över att han börjar anpassa sig. För Ebbe har bilrummet, med flera olika bilgarage, varit höjdpunkten och sångstunden på förmiddagen och uteleken med sandlåda och massor av cyklar. Jag hänger på och leker och försöker visa Ebbe att detta är en fantastisk plats att vara på, samtidigt som jag får chans att lära mig rutiner och hur det funkar. Nu sover Ebbe gott och jag inser att det är en ny tid i livet. Ny dygnsrytm, nya vänner, nya upplevelser och nya mammautmaningar. Det känns kul!

Kommentera inlägget här :