2 år



Idag fyller han 2 år, vår älskande gullunge. Han som vi fick vänta på i över två veckor efter beräknat datum för att tillslut bli igångsatta. Han som kom med en väldig fart och snabbt blev en självklar och fantastisk del i vårt liv. Jag är så tacksam att få vara Ebbes mamma och att få följa honom genom livet. Just nu blir jag väldigt lycklig över att höra honom prata och sätta ihop flera ord, höra honom räkna till tio och säga "yellow" när man frågar vilken färg gul är. (Apropå att han är en liten youtube-knarkare). Jag blir lycklig när han sitter vid pianot här hemma och sjunger olika sånger (äntligen!) och när han sparkar boll och spelar med innebandy-klubban. När han försöker sätta på sig skorna själv och "vill själv" med mössan. Så många framsteg, så mycket han lär sig hela tiden.
Imorse fick vi sjunga födelsedagssången fyra gånger utan att han vaknade. Tillslut vaknade han till liv och blev mest glad över ljuset han fick blåsa ut och mackan med smör. (Ebbe älskar smör!) Sen gick vi in till hans rum där ett bilgarage väntade. Ebbe blev så nöjd! Nere i vardagsrummet väntade ett alldeles eget trumset, vilket blev dagens stora höjdpunkt. Han har spelat och spelat tills vi fått ont i huvudet av allt oväsen. Jag, som aldrig brukar få spela piano utan att Ebbe protesterar, fick ackompanjera till trummorna och det var glädje att få spela ihop. Jag är ju ändå musikledare...
Sen roade vi oss med att blåsa upp en ballong och släppa iväg den i luften. Ebbe kiknade av skratt! Älskade unge, du är fantastisk och vi älskar dig. Du gör mig trött och får mig att tappa tålamodet ibland. Men allra mest gör du mig tacksam över livet och fyller mig med kärlek. Hurra för vår 2-åring!

Kommentera inlägget här :