Vissa dagar...




...är riktigt lugna dagar här hemma. Som idag när jag gått runt i mjukisbyxor och okammat hår hela dagen tills jag insåg att det blivit kväll och att det därför var ovärt att göra något åt det. Jag älskar hemma-dagar när hela familjen är ledig. Jag har strukit tvätt, Jocke har bytt däck på bilen och Ebbe har lekt med alla presenter han fått: en grävmaskin, en gående giraff, en traktor och ett släp till bobbycaren. Han är mer än nöjd! Så har jag gått min älskade gyllby-runda som är en av de saker jag kommer sakna allra mest med Örbyhus. Rundan som tar mig ut på landet på bara några minuter och som är vacker i alla årstider och former. Vägen som jag gått så många gånger och varit lycklig och olycklig, glad och ledsen, pigg och trött, pratsugen och i längtan efter total tystnad. Idag bad jag till Gud om att han får hjälpa oss att hitta ett nytt hem i Gävle, där vi får trivas och där jag kan hitta en ny runda att gå. Tyvärr är marknaden ganska liten just nu så vi får se hur det blir. Drömmen är såklart att hitta ett nytt hus där vi kan få flytta in innan bebisen kommer i april. Fortsättning följer... 
Nu sover Ebbe och jag ska fixa undan disken efter middagen. Jocke lagade äntligen en av mina favoriter, köttgryta, och vi bjöd över några vänner på middag. Så fint att få dela livet mitt i vardagen!

Kommentera inlägget här :