Tänk om jag hade vetat

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Ja, tänk om jag hade vetat hur jag skulle bli som mamma. Att jag till exempel skulle börja älska vintern och att vara ute! Jag som tidigare alltid längtat till våren och suckat över mer snö älskar numera varenda gång det snöar så jag får gå ut och skotta och leka med barnen. Varenda dag försöker jag komma ut och vi leker i vår trädgård, går till pulkabacken eller åker skridskor. Igår började jag dagen med brunch med fina tjejkompisar för att sen åka hem och leka ute med barnen. Byggde min första snögrotta (!) och kände mig så tacksam över livets kontraster. Tänk att jag får ha det så här bra! Olle åkte pulka hela vägen till pulkabacken och satt nöjd bredvid sin storebror. Han tittade nyfiket på träden och omgivningen och gjorde "brum-ljud" med munnen. Ebbe ville pussa på sin lillebror i pulkabacken och jag blir så lycklig varenda gång jag får se deras syskonkärlek. Stort! Ja, tänk att jag blivit en riktig ute-mamma som bygger snögrottor, åker madrass baklänges i pulkabacken och har med mig kaffe i termos. Så glad för det!

Idag är det återigen vabbruari. Ebbe fick 40 graders feber imorse och har varit så ynklig idag. Jocke åkte på skidläger i förmiddags så nu är jag extra tacksam att min mamma kommer hit imorgon. Dessutom tacksam för Carro och Moa som kom hit och hängde med mig och barnen idag så dagen gick lite fortare. Nu ska jag sova, man vet aldrig hur natten med två barn på egen hand blir. Bara att försöka vara en super-morsa!

Kommentarer :

#1: Anna

tack för alla inlägg jag får läsa här! allt från huset, era barn, glädjeämnen och tro. och heja dig Martina, visst kan man börja älska vintern som vuxen, vi får tacka barnen för det som väcker läslusten igen! Jag njuter varje gång jag får gå in här och läsa om era dagar, och se bilder på er! hoppas ni får en härlig vecka! här i Jönköping (uppe på höjden dock, ej nere i stan) har vi så galet mycket snö sedan 5 veckor tillbaka.. och kallt! en redig vinter 🤗)
kramkram kram

skriven

Kommentera inlägget här :