God jul!

(null)

God jul älskade vänner! Vi firade julafton hos min bror Andreas i Tranås.

(null)

Barnen var så fina i sina ren-tröjor och jag körde förra årets sammets-klänning. 

(null)

Dagarna innan julafton spenderade vi hemma hos min mamma. Det var så skönt med lugna dagar efter sjukdom. Bakade farmors havrekex som blev en succé!

(null)

Olle skulle absolut dricka kaffe, dvs mjölk med några kaffedroppar i.

(null)

På julafton kom tomten. Ebbe blev överlycklig av att få "Mästerflygarna" och en "Paw Patrol-lastbil" och Olle av att få en "Paw patrol-hund" och en tågbana.

(null)

Bästa dagen är ändå juldagen. Vi åkte till min syster Ulle i Huskvarna på julaftonskvällen för att få en heldag hos dem på juldagen. Så skönt med en lugn och lång frukost och sen tid att vara tillsammans med noll måsten. 

(null)

På kvällen, när Ulle och familjen var iväg på annat firande, njöt vi av en kväll i soffan. Älskar vår lilla familj och tid tillsammans.

(null)

Idag har vi varit i Tranås igen på annandags-bandy följt av kalkonmiddag hos min mamma. Fyra av oss fem syskon var samlade.

(null)

Barnen fick nya bamse-pyjamaser av sin mormor. Det är nog Ebbes tredje eller fjärde av samma modell, de slits ut för att de är så populära hemma hos oss. Nu sover barnen gott i sina sängar. Varenda morgon nu i jul har de sovit längre än till kl 9, lyx för en småbarnsförälder. Hoppas på detsamma imorgon. Önskar er alla lugna och härliga dagar med tid tillsammans med dem ni älskar och tycker om.

Kommentera inlägget här :