Lista 2019

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Firade 10 år som fru, fikade på Feldts bageri i Halmstad och seglade runt Donsö. Tre väldigt roliga grejer!

Har du några nyårslöften?

Inte än. Vi är ett gäng som firar nyår tillsammans och de senaste åren har vi skrivit nyårslöften åt varandra, dvs att alla skriver varsitt löfte som läggs i en burk och där var och en sen får dra sitt nyårslöfte. Brukar vara kvällens höjdpunkt!

Vilka länder besökte du?

Spanien, Kanariöarna. En härlig resa tillsammans med familjen i oktober. All-inclusive är livet för en småbarnsfamilj.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Slösurfat. Det är så väldigt svårt att sluta med och så väldigt lätt att ta till när man sitter i soffan. 

Bästa minnet från 2019?

Vår kärleksfest! När alla våra vänner lekte konstiga lekar och jag satt och skrattade på golvet. Så mycket glädje!

Bästa köpet?

Svårt. Jag har försökt att köpa mindre vilket har känts befriande. Kanske är det en fin blus från Erikshjälpen som Jocke köpt åt mig och som jag använt mycket.

Vad spenderade du mest pengar på?

Vår semesterresa till Kanarieöarna och vår kärleksfest. Väl investerade pengar.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare! Livet vände och gick från mörker till ljus. Jag tog tag i livet på riktigt, började säga nej, göra mindre av alla "måsten och borden" och mer av det jag hade lust till och tänkte noggrannare före jag tackade ja till olika uppdrag. Och så började jag träna, vilket gjorde både min kropp och mitt huvud glad.

Är det något du saknade 2019 som du vill ha 2020? 

Ännu mer tid med familj och vänner, det som betyder mest. 

Vad ser du fram emot med 2020?

Att jag får ännu ett nytt oskrivet år i min hand som jag kan göra precis vad jag vill med. Jag ser fram emot att fortsätta vara snäll mot mig själv och tacka mer nej än ja till förmån för mitt eget välmående och min familjs. Ser fram emot att se barnen växa och att Olle ska få flytta tillbaka till sin nybyggda förskola medan Ebbe börjar förskoleklass i höst. Ser fram emot nya semesterminnen med barnen och ensamtid med min man. 

Kommentera inlägget här :