Grattis

(null)

Häromkvällen tog jag detta foto i badrummet när jag skulle gå och lägga mig. För då såg jag i spegeln hur "grattis" hade fastnat på min kavaj. Det kändes som en hälsning: "Grattis Martina! Grattis till livet. Till att du unnar dig vila. Att du unnar dig att göra sånt du tycker om (Denna kväll hade jag suttit och pysslat och skrivit handskrivna brev) och låter dig själv bara få vara." Livet är annorlunda! Flera kvällar är obokade. Som igår när jag såg på kärleksfilm och åt choklad i sängen när barnen somnat. Eller som ikväll när jag sitter vid köksbordet och dricker te och skriver det här. Jag känner mig tacksam och välsignad. Tacksam till Gud som troget finns vid min sida. Tacksam för alla dem som hjälpt mig att må bättre och att vara rädd om mig själv. Alla dagar är inte fantastiska men många är det. Så glad att få känna så! Så till alla er som läser: "Grattis! Grattis till livet. Njut!"

Kommentarer :

#1: Heidi

Låter underbart med så mkt obokat! Bra jobbat’

skriven

Kommentera inlägget här :