Livet i januari

(null)

En liten uppdatering från mig. Livet är olika på många sätt, mest för att jag prioriterar och gör annorlunda. Mobilkameran är mycket skralare eftersom jag lägger bort mobilen så mycket jag kan. Jag scrollar sällan sociala medier (även om jag märker att det är lätt att "trilla dit" igen) och försöker göra annat istället. Som att vara närvarande med mina barn, se en film eller läsa en bok. En annan sak jag lagt av med är att ha med mobilen på toaletten. Där har jag andaktsböcker istället. Revolutionerade, testa! Än så länge har jag varit ute väldigt lite med barnen. Tiden går fort nu när jag jobbar alla veckodagar. Istället för att jobba 75% jobbar jag 90% och livet har blivit mycket bättre sen vi börjat lämna barnen tillsammans på morgonen och turas om att hämta. En dag har jag varit ute med barnen och ni ser ju hur härligt det var! 

(null)

Jag spontanbokade en klipptid hos Tobias på Studio Plaza på jullovet och blev kortare och ljusare/gråare. Nöjd!

(null)

Jag har fyllt 31 år och firade med kalas tillsammans med älskade vänner. Vad rik jag är! De sista gästerna gick hem vid 01.30. Kände mig så tacksam.

(null)

Här står jag i vårt nystädade vardagsrum efter festen vid 02-snåret. Fyndade den snygga byxdressen på Lindex rea. Har lovat mig själva att våga vara lite modigare i mitt klädval 2019. Lite mer färg och mönster kan jag gott kosta på mig!

(null)

Fick fina tulpaner som jag njutit av. Jag säger det igen: man borde unna sig snittblommor oftare! Det märks att jag blivit äldre, var trött hela veckan efter festen.

(null)

Torsdagar innebär lunchdejt för oss numera. Lyxigt att få tid tu man hand mitt i vardagen! 

(null)

Barnen busar och leker mer och mer med varandra. Underbart att se deras kärlek! Båda älskar sina bamse-pyjamaser som de fick i julklapp. Så söta!

(null)

Och igår gjorde vabbruari entré lite i förväg. Jag och Ebbe fick stanna hemma medan Olle gick på förskolan. Tur det eftersom jag sov bort nästan hela den tiden. När Olle kom hem var han på strålande humör och sprang runt och sa "Tina Tina Tiiiina". Han måste ha lärt sig på förskolan. Älskade unge, så kul att följa hans språkutveckling. Idag fick Olle också feber så nu är det verkligen sjukstuga här hemma. Så är livet just nu! Ska återgå till lördagsmyset med Ebbe som innebär chokad och chips i soffan. Kram till er alla!

Kommentarer :

#1: Anonym

Tack för att du delar med dig av det du gått/går igenom. Har följt dig här i flera år och går nu igenom någonting likande. För en månad sen blev jag sjukskriven och känner igen mig mycket i det du skriver om att inte vilja vara svag. Skulle gärna vilja läsa mer om din väg tillbaka och vad det är som du gör annorlunda. Jag hoppas att du kommer fortsätta att dela med dig av dina kloka ord!

skriven

Kommentera inlägget här :