Syster-besök

(null)

Förra veckan kom min syster Camilla och hennes man och hälsade på. Det betyder så mycket att få besök hemifrån när man bor i en annan del av Sverige och hela familjen njöt av att de kom och hälsade på oss i några dagar. 

(null)

Gävle bjöd på underbart sommarväder så redan samma kväll som de kom åkte vi in med båten till stan för att visa Gävle från havskanalen.

(null)

Hade sightseeing på Gävle strand och pekade ut både min och Jockes arbetsplats. Och så de kända byggnaderna i stan såklart, så som Gevalia, Fullriggaren och Grand hotell.

(null)

Jocke körde oss med säker hand. Finns inget han tycker bättre om än att köra båt. Och jag vet inget bättre än att få åka med.

(null)

Barnen satt nöjda, som vanligt, och somnade i vanlig ordning på hemvägen så vi kunde bära in dem till sina sängar, en efter en.

(null)

Det var så härligt att få en massa tid tillsammans och bara umgås och ha det bra. Camilla och Patrik hängde på barnen i deras Pokémon-värld, som är nästan det enda Ebbe tänker på och leker med just nu, och Olle var så nöjd att få lekkompisar som gjorde precis det han ville. En annan kväll styrde vi båten mot Eggegrund eftersom det var alldeles perfekta väderförhållanden. Gav oss iväg efter att klockan slagit 20, i förhoppning att hinna dit innan solnedgången.

(null)

Barnen kramades och busade i båten. Både två avskyr egentligen att vara med på foto just nu.

(null)

Min fina syster! Det är en rikedom att ha en syster som är 18 år äldre än en själv. 

(null)

Vi hann fram innan solen gått ner och gick med raska steg tvärs över ön.

(null)

Och vi hann fram innan solnedgången! Så glad att jag tog med min systemkamera för att föreviga alltihop. Ni ska få se de bilderna i ett eget inlägg framöver.

(null)

Camilla och Olle byggde torn.

(null)

Och Ebbe skapade konstverk av fina stenar.

(null)

Sån otroligt härlig kväll! Det är så magiskt vackert på Eggegrund och vi var alldeles själva där. 

(null)

Kramades med min man och Gösta som satt nöjd i babybjörnen. Han är så smidig just nu. Somnar i båten och är glad igen när vi tar upp honom i babybjörnen. Han hänger bara på i livet som är vårt!

(null)

Camilla och Olle ville såklart också föreviga sitt torn.

(null)

När solen gått ner vandrade jag och Ebbe hand i hand över ön, tillbaka till båten.

(null)

Så fortsatte vi våra dagar med att umgås, spela spel och njuta av sommarvärmen. Gjorde ett besök till Böna café som är en riktig favorit för mig. Finns få gånger jag är så lycklig som när jag får fika gott tillsammans med dem jag tycker om på ett soligt café. Åt en chokladbulle med kolakräm som inte gjorde mig besviken. Sen vandrade vi till Böna fyr innan vi åkte hemåt igen. Tacksam för riktiga höjdardagar med Camilla och Patrik! 

Kommentera inlägget här :