Vi mår bättre!

(null)

Vi mår bättre! Det blev en vecka med feber och förkylning. Jag och Gösta är fortfarande lite snuviga men de andra mår bra. Ebbe har varit trött efteråt så han har varit hemma från skolan hela veckan. Hoppas och ber att vi slipper bakslag! Idag, när jag hämtade Olle från förskolan som han längtat till hela förra veckan, började det att snöa kraftigt. Så härligt att det återigen blir vintervitt ute. Igår tog vi äntligen ner julbelysningen, sist av alla i området. Och ändå kändes det för kort för mig. Det är ju så fint med stjärnorna som lyser i fönstren. I år hann jag inte bli det minsta trött på julen. Kan redan se fram emot nästa år. Tycker om att det har snöat, längtar efter mer tid i pulkabacken med barnen. Tycker livet blir så mycket enklare med snön som gör att barnen gärna går ut och leker. Samtidigt längtar jag så klart till våren. Att sitta och njuta av solen, se naturen börja grönska och slippa overaller och vantar. Allt har sin tid och jag ska omfamna den här våren med känslan av att det är en ynnest att få vara hemma med mina barn. En av sakerna jag längtar allra mest efter när jag väl börjar att jobba igen.

Kommentera inlägget här :