Från bebis till pojke

(null)

Våren är här, solen har lyst och jag har njutit på solstolen på altanen. I år känns våren härligare än någonsin, som jag längtat. Som Olle sa tidigare idag "jag önskar att det bara var vår, sen sommaren, sen vår, sen sommar" Håller med, i alla fall nu när jag känner våren värma mot huden.

(null)

I måndags var det dags för Gösta att förvandlas från bebis till pojke genom att besöka frisören för första gången.

(null)

Välbehövligt eftersom hans hår var så långt och tjockt och ständigt var i vägen i ansiktet. 

(null)

Det var en utmaning att klippa en 1-åring men Errika på salong People här i Gävle gjorde ett bra jobb och lyckades ge honom en ny frisyr.

(null)

Kolla bara. Vår gulliga lilla pojke.

(null)

Han var så söt samtidigt som jag led av separationsångest från hans underbara lockar och bebis-utseende. Min sista lilla bebis! Många vill gärna påpeka och säga att "ska ni inte ha en till så det blir en tjej också?" De verkar inte förstå att det är alldeles fantastiskt att ha tre pojkar och att man inte måste ha båda könen för att känna sig klar och fullkomlig som mamma.

(null)

Känner mig så tacksam och rik över mitt lilla gäng!

(null)

Imorse satt vår lilla pojke i köket och försedde sig själv med frukostflingor. Han älskar att röja ut samtliga flingpaket på golvet och hälla ut innehållet. "Det där har jag aldrig tillåtit när jag varit hemma med barnen" sa Jocke. Tur att vi är olika!

(null)

Kände mig löjligt lycklig när jag äntligen tog mig iväg på Blöjröj (barnsång) i kyrkan idag. Tänk att det skulle dröja 14 månader innan det äntligen blev av. Njöt av solen som värmde när jag promenerade hem med Gösta som somnade som en stock efter barnsången.

(null)

I eftermiddags fick jag efterlängtad ensamtid hos frisören. Har inte klippt och färgat mig på över ett år så det var fyra ljuvliga timmar som gjorde att jag kom hem med en ordentlig uppfräschning. Men det får ni se en annan dag!

Kommentera inlägget här :