Framtidstankar


Idag har jag och Olivia varit på studiebesök på Johannelunds teologiska högskola i Uppsala. Olivia har spanat in bibelskolan och jag har fått prata med studierektorn för teologiska studier. Jag är just nu väldigt inne på att läsa teologi och att få fördjupa mig i tron. Jag själv har en ganska "barnslig tro", har lätt för att tro och att uppleva att Guds finns vid min sida och i den här världen. Att Gud gör skillnad i vardagen, gör under och tecken och syns i naturen och i människor jag möter. Men alla har inte lika "lätt" att tro. Och för mig känns det viktigt att kunna möta dessa människor i samtal och att kunna presentera något djupare än vad jag själv upplevt. Att faktiskt kunna svara på viktiga frågor och vara reflekterad och genomtänkt. Samtidigt tror jag att det allra viktigaste vi ska dela med varandra är just vad vi sett och upplevt tillsammans med Gud. Det är ju livet som är det intressanta och inte bara argument och "bevis" för Guds existens. Ja, vi får se vart den här hösten landar. Jag har ingen aning! Men det känns väldigt bra att se sig omkring och känna att det här kanske är något för mig. Dessutom känns det fantastiskt att bli så bra bemött som vi har blivit idag och att få möta en välkomnande atmosfär med människor som är intresserade och bryr sig. Det är viktigt!

Kommentera inlägget här :