Teneriffa

(null)

En regnig onsdag åkte vi mot Arlanda för att checka in på Scandic hotell.

Väl på hotellrummet hittade Gösta en godispåse som han vägrade dela med sig av trots att storebrorsorna bönade och bad.

Sen somnade alla gott med stor förväntan inför morgondagen.

(null)

Vi steg upp vid 5 för att åka till Arlanda och checka in bagage och oss själva. Sen lyfte planet mot Teneriffa.

5 1/2 timme senare var vi framme efter en smidig flygresa.

Bussturen till hotellet tog en halvtimme och barnen var peppade att hoppa i poolen snarast möjligt.

(null)

Sagt och gjort. De badade och hoppade och plaskade och njöt.

Sen firade vi med dusch innan vi åt en god middag på resturangen. All inclusive är livet med barn! De kan äta precis närsomhelst och man behöver aldrig truga. Inte behöver man diska eller plocka undan heller. Dröm!

Strosade ner till promenadstråket längts havet och upptäckte vår omgivning.

(null)

Det är något visst med att åka utomlands. Få känna den där underbara värmen, se palmerna, blommorna och havet.

Så fort vi såg Lollo och Bernie skulle barnen krama dem.

Vi badade mest i poolen men ibland i havet. En dag gick jag ner själv och sov på stranden. Så otroligt skönt.

(null)

Prognosen visade regn nästan varje dag men vi upplevde på sin höjd några droppar. Hotellet var toppen och min man var ännu bättre som lät mig vila, sova och läsa bok otaliga timmar på solsängen medan han lekte med barnen.

Barnen åt glass minst fyra gånger per dag.

Tre morgnar gick jag på träningspass innan familjen vaknat. Jätteskönt och härligt att jag äntligen förstår hur gott träningen gör mig. Att träning inte är något jag ska avstå för att det är semester utan tvärtom eftersom det får mig att må så bra.

(null)

Gösta älskade att bada. Vilken skillnad från förra årets resa då han knappt gick ner i vattnet. Det bästa denna gång var att poolen var uppvärmd och skön att bada i.

Jag blev inspirerad av flygvärdinnornas frisyrer på vägen ner och gjorde likadant. Toppen har jag köpt på Market place (fb) och kjolen på Vero Moda.

Gösta gick på mini-disco. Lyx att va på ett barnvänligt hotell där det ofta fanns underhållning för barnen.

(null)

Skönt att plaska vid poolkanten.

Och att strosa vid havet på kvällarna.

En dag gick vi en liten längre tur.

(null)

Så glad att få tillsammans-tid med min fina familj.

Tre glada barn hela veckan förutom att två av dem fick feber och förkylning. Tack gode Gud att corona är förbi för annars hade vi haft problem med Göstas rinnande näsa.

Besökte ett shoppingcenter och barnen var överlyckliga när de hittade små karuseller. Vi behövde inte ens lägga i någon peng för att de skulle vara nöjda.

(null)

På hemvägen fick barnen glass.

Och sen lite mer glass på hotellet efter att de gjort ansiktsmålning.

Gösta ville helst av allt åka runt i sin båt som absolut ingen fick låna.

(null)

Två kvällar fick Ebbe och Olle hoppa studsmatta i sele.

Denna bild beskriver så bra min känsla för veckan. Vila, lugn, harmoni och tid att bara få släppa vardagen och njuta av att vara här och nu utan några som helst måsten.

Så glad att vi bestämde oss för att åka iväg och för alla fina minnen vi skapat tillsammans med barnen. Jag vet att det är en ynnest att vi kan få göra en sån här resa som långt ifrån alla kan göra. Det påminner vi barnen om hela tiden. Att va tacksam för livet som är vårt.

(null)

Nu blickar vi framåt mot sommaren och allt härligt som ligger framför. För det bästa ligger framför.

När inspirationen inte finns

Jag har alltid tyckt om att skriva här men just nu tryter inspirationen. Jag tar mig inte tid och när jag får tid känns det som om jag inte vet vad jag ska skriva om. Veckorna passerar fort förbi vilket gör att tid för reflektion blir mindre. När jag var mammaledig hann jag tänka mycket mer, nu är livet mest att rodda barnen inför dagen, lämna, jobba, hämta, middag, nattning, sova och sen samma visa nästa dag. De flesta dagar gillar jag vår vardag. Ibland får jag panik av att livet försvinner så fort förbi och att barnen blir stora för fort och då önskar jag att vi hade ännu mer tid för varandra. Och då jobbar jag ändå 75% för att få just mer tid med barnen. Hur som helst njuter jag av många stunder i vardagen, allra mest de stunder jag har med familjen. Som förra lördagen då vi först var till kyrkan och putsade fönster med vår jourgrupp för att efteråt åka en sväng till Erikshjälpen och fynda en tavla. Kul!

(null)

Jocke har absolut varit lyckligast av oss alla senaste veckan eftersom vi köpte en båt förra söndagen. Äntligen en egen båt att kunna ta oss ut på havet med.

Förra lördagen lyxade vi med amerikanska pannkakor och det var en sån där guld-stund när både jag och barnen njöt och de tackade mig efteråt för att jag gjort så mysigt. Då blir jag varm i hjärtat!

En vardagsmorgon fick jag väcka Gösta vilket hör till ovanligheterna. Men först var jag tvungen att springa ner för att hämta mobilen så jag kunde föreviga honom på foto först. Sovande barn i pyjamas = det gulligaste jag vet.

(null)

Gösta har inspekterat båten varje morgon innan förskolan. Sådan far, sådan son.

Jag har lunchdejtat med min man på Bistro Tullhuset. Så god mat och så snyggt sällskap. Älskar oss!

Något annat jag älskar är att kunna sitta i vårt uterum på kvällarna och fylla det med fina vänner. Igår hade vi hemgrupp hemma hos oss och det finns inget bättre än att få dela livet med varandra, att få lyssna till allas olika brottningskamper och glädjeämnen med livet och hjälpas åt att be för allt det som är våra liv och som vi möter och känner att vi behöver hjälp med. Gud hör bön!

Nu väntar en obokad helg och jag ska njuta, jag lovar!