En lång vecka

(null)

Det känns som det varit en låååång vecka och därför kändes det underbart med fredag idag. Gösta var lite motsträvig på morgonen men efter att han fick packa en egen ryggsäck, precis som sina storebröder, följde han glatt med till förskolan. Jag har berömt Ebbe och Olle hela veckan gällande våra morgnar. De klär på sig själva, kommer direkt när jag ropar att det är frukost, går på toa och borstar tänderna, packar väskan och klär på sig. Idag sa de "vi kan cykla själva till bussen" och vinkade glatt hej då. Älskade ungar! De har växt så otroligt mycket nu på slutet. 

(null)

När jag kom till jobbet var jag tvungen att föreviga mig och min fina kollega på bild eftersom vi gjort oss fredagsfina. Jag drog ut vår montör för att fota oss vid havskanalen. Dagen innan hade jag sagt till Helena att "imorgon tar vi klänning!" Idén med "stilig fredag" har jag fått av min syster Ulle som haft som tradition att göra sig extra fin på fredagar för att sluta veckan på topp. En succéidé tycker jag! Sprid den gärna vidare. 

(null)

Mitt jobb som säljsupport innebär massor av olika uppgifter, allt ifrån att vattna blommor till att skriva offerter. Idag har jag varit på kundbesök på barnens skola och passade på att ta med utgångna tygprover som barnen kan använda i slöjden. 

(null)

Träffade Olle i matsalen som stolt sa till varenda en att "det där är min mamma!" och så fick jag två (!) kramar. 

(null)

När jag slutat för dagen och hämtat barnen satte vi oss på altanen, i värmen (!), och njöt av fredagsfika. Också en tradition jag ärvt av Ulle. Fast jag har utvecklat den från "fredags-brödet" till "fredags-munken". 

(null)

Så mysigt att prata om dagen, ha högläsning från barnens veckobrev och fundera på helgen. Just denna helg är obokad och det känns såååå skönt! Jocke är borta på kyrkokonferensen hela helgen så jag och barnen är själva. Vi får se vad vi hittar på.

(null) 
 
Känner jag Gösta rätt så kommer vi cykla till lekpark, läsa böcker och leka med bilar.

(null)

Känner jag mig själv rätt kommer jag försöka njuta av solen, dricka kaffe, läsa bok om tillfället ges och sätta igång med något projekt som jag inte kan låta bli. Trevlig helg!

Kommentera inlägget här :