En underbar jul

(null)

Den 22:a åkte vi söderut för att fira jul i Huskvarna. Resan tog två timmar längre än vanligt på grund av det dåliga vädret och väglaget men vi tog det lugnt och kom tryggt fram på kvällen. 

(null)

Underbart att vakna upp hos min syster Ulle den 23:e och äntligen få vara tillsammans. Mamma och min systerdotter Tuva kom på besök och vi fikade.

(null)

Tid med familjen är så värdefullt för mig. Jag är den av fem syskon som bor längst bort, 4-5 timmar med bil från de andra. 

(null)

Njöt lite extra av Stensholmsvägen 8 som nu ligger på Hemnet för försäljning. Huset där min syster med familj bott de senaste 20 åren.

(null)

Medan storkusinerna Sam och Lisa tog med Ebbe och Olle på bio fick Gösta all uppmärksamhet hemma. 

(null)

Efter julmats-fixade landade vi alla i soffan på kvällen för uppesittarkväll med Bingolotto.

(null)

Vaknade upp till fyllda julstrumpor på julafton. Gösta överraskade med att sova till 9. Väldigt skönt med tanke på att vi suttit uppe till 02 och spelat spel och kiknat av skratt. 

(null)

Min önskan var en lugn julafton och det fick jag! 

(null)

Efter sovmorgon och en lång frukost gick vi ut och åkte stjärtlapp och snowracer. 

(null)

Sen gick vi hem och svidande om till finkläder.

(null)

Triss i pojkar. Triss i gulliga skjortor. Triss i kärlek.

(null)

Inte ofta hela familjen är samlad på bild men julafton är ett självklart tillfälle!

(null)

Kramades med Gösta.

(null)

Och poserade i min nya klänning som jag fick som avslutning på Jockes paketkalender. 

(null)

Två systrar och en systerdotter. 

(null)

Vi åt tomtegröt och skinkmacka till lunch och såg sen på Kalle Ankas julafton. Jag hann bara till Askungen i år innan jag somnade gott i soffan. 

(null)

Efter Kalle åt vi julmiddag.

(null)

Och sen väntade killarna på tomten. 

(null)

När vi firar med Jockes familj kommer alltid tomten med alla paket. I min familj gör vi annorlunda, nämligen att det ligger paket under granen och tomten kommer med några. Detta tyckte Ebbe och Olle var väldigt spännande. De var så spända och förväntansfulla och väntade så snällt hela dagen.

(null)

Ända till klockan slagit 20 och tomten kom. 

(null)

Gösta blev glad för sin åkmadrass och paw patrol båt.

(null)

Och Ebbe fick sin efterlängtade gitarr! 

(null)

Kanske blev Gösta gladast av chokladkakan från mormor? 

(null)

Juldagen var lugn, så lugn att den inte förevigades på bild. Istället går vi vidare till annandagen då vi åkte på traditionsenlig bandy. 

(null)

Min systerson Lukas spelade i Jönköping bandy och hade nog den största hejarklacken på plats. Fint att få vara omgiven av båda mina systrar.

(null)

Barnen lekte i snöhögarna och jag jublade när Jönköping gjorde mål.

(null)

På kvällen åt vi tacos och spelade spel tillsammans, jag och mina systrar med familjer. Tid med familjen - så dyrbart och viktigt. I förmiddags åkte vi hemåt igen och det känns alltid i hjärtat. Att åka 5 timmar bort från dem som jag älskar så mycket. Avståndet som skiljer oss åt vänjer jag mig aldrig vid. Här hemma är det massor av snö så nu väntar dagar med pulkaåkning, skridskor och skidåkning. Men framförallt - tid att vara ledig och att vara tillsammans. God jul till er alla!

Kommentera inlägget här :