Hur jag mår?

(null)

Ungefär lika bra som mina vissna tulpaner. På påskafton blev jag magsjuk och fick åka hem för karantän medan resten av familjen stannade kvar i Harkskär. 

(null)

Förra påsken blev Olle sjuk så att han och jag fick fira påskafton hemma. Och i år blev det alltså jag. Påskafton som startade så härligt med solen som lyste och barnen som lekte.

(null)

Ägg-jakt som farmor ordnade blev en succé.

(null)

Och jag njöt av solen men kände att jag mådde allt sämre. Tror, så här i efterhand, att jag blivit matförgiftad för det gick snabbt över men kvar är huvudvärk och trötthet. 

(null)

Om vi kikar i backspegeln har jag sagt hej då till mina fina kollegor på Kinnarps efter 3,5 år.

(null)

Hann med en sväng till Falun (där vi också har kontor) för att vara med på en företagsfrukost och berätta om Kinnarps. Har älskat variationen i mitt jobb!

(null)

Vi har köpt båt!!! Hela familjen är sååå glada. 

(null)

Vi har njutit av familjetid efter alldeles för intensiva veckor och mycket tid ifrån varandra pga. arbete och ideelt engagemang. Besökte Högbo utanför Sandviken och log ikapp med fåren.

(null)

I Högbo lyste solen och barnen fick leka loss i lekparken och klappa djuren.

(null)

Vi har släckt ner huset och uppmärksammat "earth hour" samtidigt som vi hade fina vänner på besök. Och så premiär-åt vi middag i uterummet. Så mysigt med tända ljus och tid att bara prata och vara tillsammans.

(null)

Frida hade med världens finaste bukett tulpaner. När jag ser dem tänker jag "Om vänner vore blommor skulle jag plocka dig, Frida".

(null)

Vi har firat våffeldagen. Gösta stöd-åt även lite makaroner och falukorv som jag hittade i kylen. Det märks hur otroligt trött han är efter förskolan nu när han inte sover på dagen längre. Vissa dagar har han somnat 17.15 i soffan och sovit natten igenom. 

(null)

Ebbe och Olle växer så det knakar. I Harkskär kunde farfar konstatera att de båda växt 2 cm vardera sen de senast mätte sig för 6 månader sen. Tur vi köpt en rymlig båt för familjens tillväxtkurva kommer gå spikrakt uppåt de kommande åren med tre söner.

(null)

Avslutar med en bild från min älskade barnkör som tillsammans ritade påskägg innan vi skulle starta senaste övningen. Så glad att kunna ge dem en aktivitet dit de får komma som de är och höra att de är älskade, viktiga, unika och aldrig ensamma för att Gud alltid är med dem. Gud tar varken påsklov eller semester - han är med oss hela tiden. Genom magsjuka och soliga dagar. Fråga mig, jag vet! 

Kommentera inlägget här :