Det är dagarna som går - sånt är livet

(null)

Jag försöker bli vän med vardagen. Det går så där. Låt mig ta med dig under den senaste veckan. Förra helgen var Jocke borta på jobb så jag lät Ebbe och Olle sova hos mig. När vi båda är hemma sover barnen aldrig hos oss, allt tack vare Jocke som gjort ett gediget arbete med att ha fått samtliga barn trygga på sina egna rum. Själv har jag checkat ut natt-passen efter att jag slutat amma. När vi kröp ner sa Olle "det här skulle pappa inte ha gillat" För mig, med bäst sömn i familjen, går det utmärkt att dela säng med två barn. Men helst delar jag den faktiskt med min man!

(null)

Vi har gått på gudstjänst där Gösta roade sig med att rada upp bilar på bänken. Även genom att hälla ut hela min handväska. Men vad gör det? Jag fick ju vara med på hela gudstjänsten och njöt av en kyrka full av ungdomar, av en fantastisk predikan av vår pastor Patric och av att höra ungdomarna leda lovsången. Älskar min församling!

(null)

Jag har följt barnen till bussen på morgonen. Eftersom vi har tillfällig skola pga ombyggnad får barnen skolskjuts med buss från sin gamla skola. Olle och Ebbe är världens bästa som varje dag har lagt fram en färdig klädhög till sig själva (tips!) som de klär på sig, äter sin frukost, går på toa och borstar tänderna och tar sen på sig ytterkläderna. Nu börjar det bli kallare så vi har rotat fram mössor och vantar och haft inventering här hemma. Det blir många omaka vantar på tre barn. 

(null)

Jag har tränat 3 pass under samma vecka på Curves. Hurra! Äntligen är jag igång igen. Älskar att känna mig stark och att träningen får vara en självklar del i mitt liv. Jag känner ALDRIG för träningen innan. Jag är alltid glad och tacksam efteråt.

(null)

Vi har byggt duplo-torn och rasat så Gösta kiknade av skratt. 

(null)

Jag har lunchdejtat min nya vän Emma. Var så otroligt låg på jobbet en dag och kände att jag behövde glädje i mitt liv - så då bjöd jag Emma på lunch i solen, med utsikt över havskanalen. Underbart!

(null)

Jag har lett barnkör och stannat kvar i kyrkan för att invänta Ebbe på scouterna vilket resulterade i att jag fick smaka på nystekta skrabbelucker. Otroligt gott!

(null)

Förra onsdagen hämtade jag en utslagen Gösta på förskolan. Det visade sig att han hade hög feber och därför blev det vab torsdag och fredag eftersom Jocke återigen var bortrest med jobbet. Sov ikapp med Gösta på dagen för att orka.

(null)

Firade in fredagen med munkar, som vanligt. 

(null)

På lördagsmorgonen, när Jocke var hemma igen, njöt jag av en springtur i höstsolen. Det var SÅ ljuvligt. Tränar inför att jag ska springa Tjurruset med min syster och systerdotter i helgen. 

(null)

Senare på lördagen åkte jag och Ebbe på efterlängtad dejt. Vi gick på stan och han fick för en gångs skull köpa det han ville ha. Det blev både nya pyjamasbyxor, handskar, t-shirt, en tröja och ett leksaks-armband. Sen firade vi med lunch på Espressohouse.

(null) 

Det var så härligt att strosa omkring, bara vi två, och handla sånt vi behövde. När jag gick omkring och suktade på en inredningsaffär sa Ebbe "Precis så känner jag i en leksaksaffär, nu förstår du mamma!" 

(null)

Planen var att jag och Jocke skulle dejta på kvällen men eftersom Gösta var sjuk fick jag ta med mig Emma på Carola-konsert istället. Vi satt och insöp allt det vackra på rad 4 och gick mållösa hem därifrån. En fantastisk röst men ännu mer en fantastisk ton i sina mellansnack där hon generöst delade med sig av sin värme, tro och hopp om framtiden. 

(null)

På söndagen sjöng jag i kyrkan och åkte sen hem till vår lilla sjukling. Och han har bara blivit sämre. 

(null)

Igår vabbade jag igen och försökte göra sånt han tycker om. Som att måla. 

(null)

Passade på att skriva lite pepp till mig själv och er. 

(null)

När Olle kom hem från skolan ropade han glatt "kom!" och visade stolt upp sin första, tappade tand som han tappat under skoljoggen i skolan. Stora ögonblick i en liten människas liv. 

(null)

Eftersom Gösta blivit sämre idag ringde jag Hälsocentralen och fick en besökstid. Var tvungen att skicka bilden ovan till mina kollegor eftersom det var en Kinnarps-stol jag satt på. Doktorn undersökte och när jag sa "kan det inte va streptokocker?" gjorde de ett prov och det var det! Tacksam för en kompis som tipsat om att det går mycket sånt på förskolorna nu, annars hade jag aldrig frågat. Tack vare det fick vi penicillin och nu hoppas vi det vänder för Gösta som varit så ynklig och haft så ont de senaste dagarna. Har känt mig så otillräcklig och ensam eftersom Jocke är borta på jobb. Så tacksam till mina underbara svärföräldrar som både tog barnen till aktivitet igårkväll och som hämtade dem idag och tog med dem till Harkskär där de ska få sova över eftersom de har studiedag imorgon. Så skönt att kunna fokusera fullt ut på bara Gösta och ta igen mig lite. Livet som mamma (och med en man som jobbar borta ganska mycket) är utmanande!

Kommentera inlägget här :