Höjdpunkter

(null)

Veckan som gått har varit fylld av höjdpunkter och roligheter och inleddes starkt med vår 16-årsdag. Så mysigt att få förklara för barnen hur vi blev tillsammans för 16 år sen och att det första gången vi pussades. Vill att barnen ska känna och förstå att de har föräldrar som fortfarande är kära i varandra, för det är vi!

(null)

Barnen är underbara på morgonen. Ebbe och Olle som roddar allting själva och till och med hinner posera för sin mamma som tycker att de blivit sååå stora. Älskar när Olle kör sin egna stil och känner sig nöjd med vad han matchat ihop. 

(null)

Jag älskar också att cykla till jobbet. Så skönt att hinna vända känslan "jag är så trött" till "vilken härlig dag det kommer bli". 

(null)

Jocke överraskade med blommor, choklad och te på vår 16-årsdag. Finns få saker jag älskar så mycket som snittblommor, förhöjer hela huset!

(null)

En annan höjdpunkt var att jag äntligen kom iväg och tränade igen efter 1 månads uppehåll som berott på långvarig förkylning. Så fint att kliva in på Curves där kvinnor skrattar och tränar och skapar en härlig stämning och atmosfär tillsammans. De inspirerar mig genom sitt sätt att träna regelbundet oavsett ålder och får mig att inse att det är precis därför jag tränar - inte för att hålla mig ung och smal utanför att jag ska bli riktigt gammal och stark.

(null)

Jocke och jag har lunchdejtat. Äntligen börjar vi komma igång igen med vår fina tradition. En timmes egentid med honom i veckan är ren lycka. 

(null)

Vi har fått hänga med Sven och hans familj. Världens finaste lilla människa!

(null)

1 vecka och redan så cool. Det ska bli underbart att få följa honom.

(null)

I fredags lyckades jag boka en sista-minuten-tid hos frisören, så välbehövligt eftersom det var minst ett halvår sen sist. 

(null)

Gav frisören fria händer och blev många centimeter kortare vilket känns så skönt. Kände mig så fin när jag gick därifrån!

(null)

På kvällen kom mina svärföräldrar på middag och hade med sig en fantastisk bukett från Gröna kullen.

(null)

Höstens alla färger! Njutbart!

(null)

Helgen var avsatt för familjetid och vi bestämde oss för att åka till Parkbadet i Sandviken. Så mysigt att vara tillsammans hela familjen och se lyckan i barnens ögon att få göra detta lilla äventyr. 

(null)

På eftermiddagen hälsade jag på hos Emma, vår nya pastor och min nya vän, i hennes lägenhet som hon precis fått tillträde till. Så fint att dela livet på en filt i vardagsrummet med varsin kopp kaffe. Vi verkar vara en kombo där samtalen aldrig kommer ta slut. 

(null)

I söndags sken solen och vi gick till kyrkan. Jag ÄLSKAR min församling. Jag älskar att få en stund att bara ta emot allt gott som Gud vill ge mig, jag älskar att sjunga tillsammans, att se olika åldrar mötas, att kyrkfika och äta dubbla kakor för att de var så goda och se mina barn leka loss i sporthallen. 

(null)

Helgen avslutades på topp, med middag och häng hemma hos vår fina vän Frida som bor i Tierps högsta hus, allra längst upp. 

(null)

Lycka att kunna sitta ute och njuta i solen! Tacksam för vår vänskap som innebär att jag får komma precis som jag är, att samtalen alltid är ärliga och uppriktiga och att det alltid är nära till skratt med Frida. 

(null)

Hennes hem fick både mig och Jocke att vilja flytta till lägenhet. Men inte skulle den se ut på samma sätt om vi hade flyttat in. Ett rum som ovan skulle istället ha leksaker från golv till tak. Allt har sin tid. I framtiden ska jag också ha ett välordnat hem där var sak har sin plats. Tacksam för en vecka fylld av höjdpunkter!

Kommentera inlägget här :