Bubblar av liv

(null)

Vi hade en sån fin helg att jag känner att jag bubblat av glädje när jag pratat om den efteråt. På söndagen skulle jag sjunga och leda gudstjänsten i kyrkan och eftersom jag blev förkyld under veckan fick vi skjuta på övningen till lördagen. Inte helt enkelt eftersom Jocke jobbade borta och svärföräldrarna var bortresta men det gick ändå väldigt bra tack vare en tålmodig storebror (Ebbe!) som tittade efter Gösta. Var tvungen att stanna upp när vi övade och säga till mina vänner hur fantastiska de är och vilken glädje det är att spela och sjunga tillsammans med så begåvade människor. Efteråt följde en familj spontant med hem till oss så det blev myskväll med middag i uterummet och filmmys i soffan. ÄLSKAR SÅNT! Och sen kom söndagen med underbar gudstjänst som avslutades med att flera av våra barn kom fram spontant på sista sången. Församling när den är som bäst!

(null)

Under gudstjänsten pratade jag om att barnen är det bästa vi har och att Jesus vill att de ska få ta plats, höras, få höra om allt det goda Gud vill ge dem och att de ska få röra sig fritt eftersom det här är deras kyrka. Sen fick de måla självporträtt och hänga upp som sen de äldre kunde gå fram och kika på och samtidigt passa på att be en bön för något av barnen. 

(null) 

Efter kyrkfikat fick jag tjata på mina barn att följa med för ingen ville gå hem. Olle ville spela orgel.
 
(null)

Och Gösta spela trummor. 

(null)

Till slut fick jag med dem, efter att jag lockat med smoothie. "smoothie ute mamma" sa Gösta och så fick det bli. 

(null)

Älskar vår lilla oas på baksidan. 

(null)

Efter en härlig men intensiv helg var det underbart att vara ledig på måndagen tillsammans med Gösta. Hans förskola var nämligen stängd för planering och ingen kunde varit tacksammare än jag. Efter att vi skjutsat storebrorsorna till skolan åkte vi och slängde skräp. Bästa nöjet tillsammans med barn!

(null)

Sen åkte vi till frisören för att klippa av Göstas långa kalufs. Han var ledsen och skeptisk till en början men när jag placerade en stol intill honom och höll hårt i handen gick det bra. Dessutom hade jag preppat med att kolla på youtube innan, när barnen klipper sig, så han var förberedd och redo för både hårtrimmer och sax.

(null)

Se så fint det blev! Jag tycker alltid barnen blir så stora när de klipper sig.

(null)

Vi firade med en sväng till Busfrö där Gösta absolut skulle köpa en liten tax som han sen stolt drog runt genom stan.

(null)

Och så firade vi med munk som Gösta tjatade till sig på affären. Kunde inte motstå den ljuvliga lilla rösten och de tindrande ögonen.

(null)

På eftermiddagen blev det gnäll, matvägran och köttfärssås och spagetti på hela golvet. Det är också livet. Men eftersom jag dessförinnan fått sova med Gösta i över en timme kunde jag inte klaga. Vet nästan inget bättre än att få sova mitt på dagen med en liten barnhand i min.

(null)

Idag har det varit en vanlig jobbdag igen och när den var slut följde jag med Olle på fotbollsträning. Solen värmde och jag råkade försjunkna djupt i en bok ända fram tills jag hörde tränaren ropa "Olles mamma! Han är ledsen" och jag raskt kom på fötter och tog emot Olle som fått råkat slå ihop huvudet med en kompis. Livet är verkligen högt och lågt men de senaste dagarna har det verkligen innehållit väldigt mycket härligheter. Och det gör mig glad!

Kommentera inlägget här :