Livet på läger

(null)

I fredags åkte vi till Rättvik för att vara med på vår kyrkas läger. En helg för alla i församlingen som ville med dagar fyllda av gemenskap, lek, god mat, bön och lovsång och tid att bara få vara. Regnet höll sig borta största delen av tiden och det är vi så tacksamma för. Jag och Gösta utforskade stranden.

(null)

Vi firade gudstjänst och jag höll i musiken. Så glad att vi fått Emma Gunnarsson som vår nya pastor. 

(null)

I skogen fanns massor av olika svampar och barnen blev såklart mest fascinerad av denna!

(null)

Det ordnades aktivitet för barnen som avslutades med en skattjakt där alla fick lördagsgodis. Även mamman lyckades få en påse som blev över och var överlycklig för det. 

(null)

Det bästa med en församling är alla olika åldrar. På lägret fanns åldersspannet 1-80+ med. Våra barn har så många fina ungdomar och vuxna att ta rygg på, att tas om hand av och som ser och älskar dem. Som Thea som kärleksfullt tog med Gösta på äventyr i skogen  och försökte få i honom middag. 

(null)

Olle hade byggt en koja med sina kompisar i skogen och hade ordnat en egen mat-ranson med bär i en påse, hängades på ett träd. Älskar när barnen leker och leker och är kreativa och fulla av fantasi. Ipaden låg orörd hela helgen. 

(null)

Det grillades, pratades, spelades spel och pratades ännu mer.

(null)

Båda kvällarna ordnades disco för barn och ungdomar. Samtliga barn älskade det!

(null)

På söndagen firade vi gudstjänst vid sjön Ensen. 

(null)

Olle intog första parkett!

(null)

Under gudstjänsten döptes tre ungdomar. Ungdomar som själva valt att de vill tro på Jesus och låta honom vara en del av deras liv. Ett av de bästa beslut jag tänker att man kan ta. Jag döpte mig själv när jag var 15 år och det beslutet håller än idag. Gud har visat mig genom livets toppar och dalar att han är att lita på, att han ständigt finns vid min sida och att han vill det bästa för mitt liv. Som världens bästa osynliga vän som ger livet mål och mening.

(null)

Så fint att få sjunga i gummistövlar, oborstat hår och med bruten stämma eftersom jag varit förkyld. I det enkla bor det vackra!

(null)

På hemvägen stannade vi i Rättvik för att köpa glass. Jag valde semla och kaffe latte och det var såååå gott! Rekommderas. 

(null)

Åter i vardag igen och jag lämnade en ledsen Gösta imorse som inte vill släppa taget om mig. Fick skriva ett sms på förmiddagen för att se att han var okej och det var han. Älskar engagerade pedagoger som stillar oroliga mammahjärtan. När jag hämtade kom han springande med en blomma till mig. Min älskade gullunge!

(null)

När vi hämtat storebrorsorna vid bussen tog jag ut lite mellis på trappen. Det är nämligen ett av de bästa tipsen jag fått av en erfaren mamma. "När du kommer hem, sätt då inte igång med alla måsten. Sätt dig istället ner på golvet med barnen tillsammans med lite enkelt fika, en frukt eller ett kex, och bara va närvarande. Då kommer samtalen av sig själv".

(null)

Älskar att få höra om deras dagar och hur de haft det. Idag konstaterade Ebbe och Olle att "vi leker bättre i skolan än hemma" Och då vill jag tillägga att de leker väldigt bra här hemma också. Tacksam att det ännu finns ljus och värme kvar på eftermiddagarna och att jag jobbar 80% så att jag inte behöver hämta så sent. Vardagen blir nog bra tillslut, även om jag helst skulle vilja vara ledig ännu mer.

Kommentarer :

#1: Daniela

Du är ju själv en erfaren mamma nu! <3 Så klok och fin med era fina pojkar :)

skriven

Kommentera inlägget här :