Livets gång

(null)

Vi har överlevt februari och här kommer en blandad kompott vad jag haft för mig. En morgon insåg jag att den blåa Ikea-påsen inte bara är exemplarisk att kånka grejer i till förskolan utan också fungerar perfekt som regnskydd. 

(null)

Vi har haft besök av mina älskade svärföräldrar efter ett långt uppehåll pga. sjukdom och smittorisk från vårt håll. Det blev en mysig fredag tillsammans där jag möttes av fika och tända ljus när jag kom hem följt av köpemat och bäst i test i soffan. Som vi njöt!

(null)

Jag har bakat scones till frukost. Det går i perioder och nu var det längesen sist. Finns få saker jag tycker bättre om än just scones till frukost. 

(null)

Gösta har tvingat Ebbe att leka med honom. "Kom nu Ebbe, leka på mitt rum" Baby-bossen!

(null)

Under tiden hade jag och Olle egentid på Valbo köpcentrum där vi inhandlade en eltandborste till Olle.

(null)

Vi har varit ute och lekt och jag har försökt ställa mig där jag fått sol på mig. Nu ljusnar det verkligen. 

(null)

Jag har anordnat kundevent med frukost och föreläsning på jobbet. På tal om jobb har jag faktiskt fått ett nytt jobb som jag ser så mycket fram emot. Men det får ni veta mer om i april. 

(null)

En dag hämtade jag den här gullungen från förskolan med vagn och han skulle absolut inte stå på ståbrädan eller sitta i vagnen utan i stället så här. Han har en stark vilja, vår lille Gösta.

(null)

Jag har gått lunchpromenad och förundrats över hur vackert det är här i Gävle. Det är lätt att man blir hemmablind. 

(null)

En dag var jag tvungen att föreviga dessa på bild. Min familj. En underbar man. Tre fantastiska barn. Kände mig så rik där och då. Och alla andra dagar!

(null)

Vår fina vän Emma kom och såg mello med oss och hade med sig en ljuvlig bukett med blommor. Finns få saker jag njuter av så mycket som av snittblommor. 

(null)

Vi har haft sportlov och medan Jocke, Ebbe och Olle drog på grabb-dygn i Stockholm checkade jag och Gösta in på "Hotell Harkskär" hos mina svärföräldrar som lät mig sova mitt på dagen, serverade frukost, lunch, fika och middag och lät Gösta bada i stora badkaret. 

(null)

Favorit-platsen på jorden.

(null)

Favorit-svärföräldrar. Så tacksam!

(null)

När vi varit ute och lekt sa de åt mig att ta en promenad på egen hand medan de ordnade lunch. Det var så skönt att gå i solen, insupa allt det vackra och få vara själv en stund. Och att blicka ut över havet och Norrskär. Snart sitter vi där i solnedgången och äter chips igen. Längtar!

(null)

När hela familjen var återsamlade bytte vi Harkskär mot Kungsberget. Gösta utvecklas steg för steg och Ebbe och Olle susar nerför backarna.

(null)

Och så till sist denna fantastiska bok som jag fått låna av min vän Fia och som jag inte kunde sluta läsa. Jag älskar när jag fastnar i böcker och fortsätter med målet att "läsa 12 böcker på ett år". I år är jag redan inne på min femte. Det gör mig så gott att läsa. Att få ge mig in i en annan värld för en stund och där med begränsa mitt slösurfade. Nu måste jag sluta skriva här för att i stället börja läsa uppföljaren till denna bok. Kram till er alla!

Kommentera inlägget här :