Gösta 3 år

(null)

I måndags fyllde Gösta 3 år! Vi grattade med sång och paket i sängen och han fick det han önskat sig allra bäst - nämligen en båt! 

(null)

Roligast var att öppna paketen, sen brydde han sig inte särskilt mycket om vad som var i. I alla fall inte just då. 

(null)

Gösta fick en ledig dag hemma med Jocke och på lunchen möttes vi upp för att äta på Max. Så orimligt söt i sin lilla skjorta. Min minsting som börjar bli så stor! För varje dag som går blir han mer och mer en liten människa som pratar, skrattar, blir arg och tar plats i vår familj. Vi får passa oss för att inte låta allt bli på hans villkor för det är så lätt att säga till storebrorsorna "låt honom ha den där eller låt honom göra det där" bara för att slippa bråk och utbrott.

(null)

På eftermiddagen kom farmor och farfar, ÄNTLIGEN! Farmor har nämligen varit sjuk sen andra advent så vi har inte setts på rekord-länge. Barnen var överlyckliga! Vi firade med kyckling och nudlar och med kladdkakemuffins och glass som vi hittade i frysen. Verkligen i all enkelhet vilket räcker mer än väl för en 3-åring. 

(null)

På födelsedagen fick Gösta feber så resten av veckan har bestått av vab. Vi har målat otaliga konstverk med målarfärgerna han fick i present. Från Ikea, tips!

(null)

Nu ligger han så här i min famn, alldeles utslagen, efter att ha haft feber i sex dagar. Även jag har haft feber under veckan och inatt var Olle dålig. Jocke jobbar i Stockholm hela helgen så vi gör minsta motståndets lag. 

(null)

Extra tacksam för vår älskade 9-åring som antog utmaningen att baka själv och serverade sockerkaka till lördagsfika. Och som bistår mig med alla möjliga sysslor för att få vardagen att fungera med sjuka barn. Solen skiner in och termometern visar på -20 grader. Vilken vinter det är i år! Jag njuter av att sitta inne i värmen, av min "lilla bebis" som är just allt annat än det, som sover så gott i min famn och att jag kan rodda tre barn på egen hand. Så självklart att vara mamma. Tänk att det är där jag befinner mig i livet just nu. 

Kommentera inlägget här :