Drömhelg i Stockholm

(null)

Ni skulle sett hur lycklig jag var i fredags när jag stod i regnet och väntade på tåget mot Stockholm. Tänk att jag höll mig frisk trots att Gösta fått halsfluss och Jocke hade världens hosta. Tänk att jag kom iväg!

(null)

I Stockholm mötte jag upp min syster Ulle och min systerdotter Lisa på ett hotell på Östermalm. Vi checkade in, åt middag på hotellet och njöt på hotellrummet hela kvällen, framför Idol iklädda hotellets morgonrockar. 

(null)

På lördag förmiddag drog vi iväg på helgens stora äventyr, nämlingen Tjurruset, som jag fått i 35-årspresent av Ulle med motivering "du vill ju anta nya utmaningar!".

(null)

5 km i gegg-träsk och genom vattendrag, blandat med fina skosstigar som badade i solljus. 7 grader i luften och ett fantastiskt äventyr att ta sig igenom tillsammans. Så många hjälpsamma medtävlande längst vägen som peppade, drog upp varandra när man fastnade i träsket och hejade på.

(null)

Lyckan när vi kommit i mål! Kände direkt att "det här vill jag göra om!" 

(null)

Så smutsiga och kalla och glada att vi klarade det. Min svåger och systerson, som kommit för att heja på oss, körde oss tillbaka till hotellet där vi bastade för att bli varma igen. Sen åt vi charkbricka på rummet och njöt av en lugn eftermiddag. Så lugn att jag somnade i en timme. Den känslan, att bara göra vad man precis känner för, är oslagbar! Speciellt efter många intensiva veckor med bortrest man och sjuka barn. Som jag brukar säga till barnen "jag älskar att vara er mamma men jag älskar också att bara vara Martina".

(null)

När vi ändå var i Stockholm ville jag passa på att gå på musikal. Det var utsålt men vi gjorde en chansning och gick ner till Chinateatern. Jag sa "nu ska jag vara modig" och sen gick jag till vakten i dörren och sa att vi inte hade biljetter men så gärna ville gå och då tog han med mig till biljettluckan där jag lyckades övertala kassörskan att sälja tre biljetter till mig. 

(null)

Det var så obeskrivligt bra! Fantastiska musiker och sångare, så många bra låtar som man kände igen, en underbar story och en scenografi som var extraordinär. Se den!

(null)

Vaknade av att klockan ringde 9.30 idag. Så skönt att få sova länge, alldeles ostört. Åt frukost och pratade om livet. Så fint med tid tillsammans!

(null)

Hiss-selfie och utcheckning!

(null)

Strosade runt i Stockholm, i finaste höstvädret. 

(null)

Tänk att få en helg som denna, där allt bara är helt underbart!

(null)

Dessutom tillsammans med dessa.

(null)

Besökte Svenskt Tenn.

(null)

Färgglatt.

(null)

Och gick förbi Dramaten. 

(null)

Och så avslutade vi med fika på Mr Cake. Finns ju få saker som jag blir så lycklig av som att fika. Bullarna var bäst!

(null)

Tänk att vi fick denna helg tillsammans. Att jag fått uppleva både Tjurrus och musikal och fått tid att bara vara jag. Jag önskar att fler dagar i livet skulle vara just så här - fyllt av sånt jag älskar. Tack älskade Ulle för en underbar helg!

Kommentera inlägget här :