Livet i oktober

(null)

Å hej vad tiden går fort! Oktober är förbi och jag har inte hunnit/orkat blogga en endaste gång. Här kommer därför en resumé av månadens härligheter som jag fångat med mobilkameran.

(null)

Gösta har cyklat, något han verkligen gillar. Han har också börjat intressera sig för att leka med kompisar och att samla pinnar. 

(null)

Ebbe har lärt sig baka själv. Både brysselkex och kladdkaka helt på egen hand. 

(null)

Vi har firat in fredagarna med fredagsfika. Älskar den traditionen!

(null)

Jag har hängt med Sven och hans familj. Nåd och åter nåd att få hålla en liten nyfödd i sin famn. Men nej, det sätter inte igång några känslor att satsa på en fjärde. Jag är sååå nöjd med att "vara klar" och bara få låna bebisar en stund i taget av vänner. Bara tanken på sömnbristen som en bebis innebär gör mig helt slut. 

(null)

Ebbe har haft fest för sina kompisar. Vi körde 7-kamp, musikquiz och pizzabuffe och äntligen kom våra gamla ungdomsledar-kunskaper väl till pass. Så kul när barnen blir större!

(null)

Vi har firat gudstjänst och Gösta har kastat löv. 

(null)

Barnen har byggt trädkoja i timmar hos kompisar i Örbyhus dit vi åkte en söndag för att vara med på babyshower för fina vänner som väntar barn. 

(null)

Olle och jag har varit hemma själva en dag eftersom han hostade sig genom en hel natt. Gjorde mysigt med fika och sällskapsspel och försökte njuta av stunden med bara honom. När vi skulle se på film försäkrade jag honom att "jag håller mig vaken" men det slutade så klart med att jag somnade 10 min efter att filmen startade och vaknade lagom till eftertexterna. Fy vad trött jag varit i oktober, det måste vara mörkret.

(null)

Första snön har fallit. 

(null)

Jag har hållit ännu en konsert med mina egenskrivna sånger. En fantastisk upplevelse att få dela min livsberättelse varvat med de sånger som jag skrivit rakt från mitt hjärta. Tacksam för alla som kom och delade denna kväll med mig. 

(null)

Allra mest tacksam över mina fina musiker som gav av sin tid och gåvor för att göra detta med mig och för ljud- och ljuskillarna från Örbyhus som roddade så att allt detta blev möjligt. 

(null)

Dagen efter konsert var det barnkörens tur att sjunga i kyrkan och Ebbe sjöng i egen mick. Glad för vår barnkör som växt och numera består av över 20 barn. 

(null)

Efter den helgen var jag HELT slut. Somnade i soffan på söndag eftermiddag och gick sen och la mig tidigt på kvällen för att orka en ny vecka. Tack gode Gud att sömnen alltid varit en gåva för mig. 

(null)

Jag har hållit föredrag kring "holistisk ergonomi" på ett kundevent på jobbet och känt med stolt att jag vågar anta nya utmaningar. 

(null)

Ebbe har fyllt 9 år! Vår älskade förstfödda som vi följer med glädje och spänning - för allt som han gör för första gången är också nytt för oss som föräldrar. Ebbe är en fortsatt kreativ kille som gillar att rita, pyssla, bygga Lego och hitta på fantasi-lekar.

(null)

Farfar och farmor och Jockes bror med familj kom på kalas och Gösta ville helst vara med farfar, hans favorit.

(null)

Sista dagen innan lovet hade barnen halloween-tema och passade på att måla sig själva eftersom jag inte hade någon lust. Halloween är verkligen inte min grej medan barnen älskar det. Olle blev riktigt ryslig.

(null) 

Ebbe målade en fladdermus på frihand, imponerande.

(null)

Sen blev det äntligen dags för den efterlängtade resan söderut mot Jönköping. Medan Jocke åkte vidare mot Skåne checkade vi in hos min syster Camilla i Hovslätt och njöt av ledighet och tid tillsammans. 

(null)

Barnen blev bortskämda med amerikanska pannkakor till frukost och med massor av Lego som de underhöll sig med i timmar.

(null)

Vi besökte en lekpark och mötte upp min systerson, som bara är 3 år yngre än mig, med familj och hade en skön lördag tillsammans.

(null)

På söndagen var vi på gudstjänst i Pingstkyrkan där min syster ledde lovsången. Inspirerades av deras "handen-bön". 

(null)

Ebbe och Olle var modiga som själva gick till söndagsskolan och efteråt fick de tillsammans leka loss i bollhavet som fanns i kyrkans lekland. 

(null)

På eftermiddagen hade vi kalas för Ebbe tillsammans med båda mina systrar. 

(null)
 
Dagen avslutades med bubbelbad, popcorn och paddmys.

(null)

När Jocke kom tillbaka från Skåne på söndagskvällen åkte vi till min syster Ulle i Huskvarna. På måndagen hängde vi på badhuset och när vi kom hem anslöt min älskade mamma som köpt med mitt favoritfika, nämligen bowlingbulle från Märtas hembageri i Tranås. 

(null)

På tisdagen åkte vi till Asecs där Ebbe fick egentid med sin älskade kusin Lisa medan jag fick egentid med Olle. Sen sågs vi allihopa och åt lunch. Nå, vad tycker ni om Göstas val av lunch? Det slutade med att han bara åt glassen och att jag och Jocke festade loss på den belgiska våfflan. 

(null)

Olle var nöjd med sina amerikanska pannkakor.

(null)

Ebbe likaså.

(null)

Och jag var nöjd över att få tid med Lisa och med familjen. 

(null)

Innan hemfärd idag kom Lisa för att vinna hej-då. Det är alltid lika sorgligt att åka hem och påminnas om avståndet som skiljer oss åt. Tröstar mig med att vi åker ner till jul igen och att november säkert swishar förbi lika snabbt som oktober. Och sen kommer den ljuva adventstiden, som jag faktiskt börjar längta till nu. Hej november!

Kommentera inlägget här :