Hej december!

(null)

Oj vad fort december går! Jag hinner inte riktigt njuta i år känns det som, livet är på något sätt så intensivt. Jag funderar mycket kring det och att jag skulle vilja att det var annorlunda. Och den enda som kan göra något åt det är ju jag själv. Har därför börjat göra upp en plan för 2024 där jag vill ändra på flera saker för att få en annan känsla för livet. Hur som helst, december inleddes med att jag blev överraskad av Jocke med en paketkalender. Blev SÅ glad!

(null)

Jag överraskade i min tur all förskolepersonal med varsin chokladkalender. En uppmuntran i all enkelhet till våra pedagoger som gör ett fantastiskt arbete! 

(null)

Julpyjamaserna togs fram och vi kunde konstatera att Gösta växt från förra året. Vår älskade minsting!

(null)

På första advent gick vi på gudstjänst och njöt av en fullsatt kyrka och att få den där underbara känslan som man får i kyrkan på första advent. Känslan av att "jag skulle inte vilja vara på någon annan plats just nu" - älskar den känslan. Gösta somnade gott hos farfar i kyrkbänken. 

(null)

På kvällen var kyrkan återigen fullsatt när jag projektledde vår adventskonsert "adventstid" med sångare och musiker från vår kyrka tillsammans med Valbo Sandvik Musikkår. Allra stoltast var jag så klart när Ebbe sjöng solo på vår sista sång "Nu tändas tusen juleljus". Så glad att jag får dela musiken med barnen. 

(null)

Dagen efter hade Jocke tvingat mig att ta ledigt från jobbet och det är jag så glad för eftersom jag var så otroligt trött. Njöt av dessa fina blommor som jag fått som tack av kyrkans pastorer.  

(null)

Och vår fina vän Axel kom med dessa, just för att han vet att det är min favorit. Det är kärlek och nåd att ha såna vänner!

(null)

Solen lyste in och jag njöt så mycket eftersom december i övrigt knappt har haft någon sol.

(null)

Inte en enda bild från konserten på mig. Däremot "dagen efter"-bilden när jag vaknat med smink och kläder på från gårdagen. Somnade nämligen i soffan när våra vänner var här på efterfest. 

(null)

Vi har bakat lussebullar! 

(null)

Och jag har varit med och arrangerat julfest på jobbet. 

(null)

Fint att få klä upp sig och umgås med kollegorna en kväll. 

(null)

Höll i "Mug Challenge" som blev en succé! 

(null)

Vi har firat andra advent med julmarknad i kyrkan och då gjorde sig Olle så här fin. Alltså, min älskade Olle!

(null)

Ebbe växer så det knakar och blir allt mer en tweenie. Svårt att förstå, han var ju nyss vår lilla bebis. 

(null)

Och här är en till som inte heller är någon bebis längre. Pojken som blev överlycklig av att vinna en ljusslinga i kyrkans lotteri som han så stolt gick omkring med. 

(null)

Jo, nog syns det på dessa två att åren går också. Men vi säger till varandra att vi blir bättre med åren!

(null)

Bocken är på plats och jag känner mig alltid lika stolt över Gävles turist-magnet.

(null)

I helgen hade vi julgodis-bak hos barnens kusiner. Då infann sig också lite julkänsla!

(null)

Och ikväll gick vi till pulkabacken och då njöt jag verkligen. Vi var alldeles ensamma, jag kunde vara i nuet med barnen och bara umgås med dem utan att varken disk eller mobilen pockade på min uppmärksamhet och dessutom fick jag frisk luft. Alla rätt! Mer kvalitetstid med familjen är ett önskemål för 2024. Inte långt kvar tills dess…

Kommentera inlägget här :