Hej alla nya!

(null)

Hej till alla er som hittat hit tack vare artikeln i Mama där jag delade min förlossningsberättelse med mitt andra barn, en förlossning som gick så snabbt att han föddes på toalettgolvet på förlossningen. Med tredje barnet var jag därför konstant orolig att det skulle gå ännu snabbare. Men tji fick jag och blev åter igen igångsatt 14 dagar över tiden precis som med första barnet. Trots det blev det en väldigt fin och smidig förlossning som du också kan ta del av om du går på arkiv och söker "19 februari 2021" Som jag brukar säga: "det är roligt att föda barn!" 

Här på bloggen delar jag livet och vardagen och tusen tankar som far runt i mitt huvud. Jag är gift med Jocke sen 14 år tillbaka och vi har tre underbara barn: Ebbe 9 år, Olle 6 år och Gösta 2,5 år. Vi bor i Gävle där Jocke kommer ifrån medan jag är hitflyttad från Tranås i Småland. Vi blev störtkära när vi gick bibelskola efter gymnasiet och den kärleken håller i sig. Tron på Gud gör också det och är viktig för oss, en sjävklar del i livet. Vi är med i Betlehemskyrkan i Gävle där jag leder barnkör och sjunger. Älskar sång och musik nästan lika mycket som jag älskar fika och att umgås med människor. Till vardags jobbar jag med möbler och inredning på Kinnarps och njuter av ett 8-15.30-jobb efter flera år som anställd i kyrkan med oregelbundna arbetstider. Jag känner mig ofta tacksam över livet som är mitt och tycker det är helt fantastiskt att jag har förmånen att leva i fred och frihet. Har som livsmål att göra denna värld till en lite bättre plats och hoppas att det jag delar här ska få dig på bättre humör. 

Oavsett hur det liv ser ut vill jag säga:
- Du är älskad!
- Du är viktig!
- Du är mer än tillräcklig!
- Det finns ingen som du, så var dig själv!
- Var inte rädd, det finns hopp!





Kommentera inlägget här :