Sjuk



Jag är sjuk. Och det är så tråkigt. Blev dålig natten till torsdag. Stickande och smärtande hals och feber som gjorde att jag inte kunde sova. Och kan inte jag sova, ja då är jag dålig. Det händer liksom inte i mitt liv. Sömnen är det bästa jag har. Efter att jag tagit mig upp mitt i natten och rotat runt i medicin-lådan kunde jag tillslut finna ro och sova några timmar. Hela gårdagen var jag sängliggande, precis som jag är idag. Jag sover mycket, ser kärleksfilmer och vilar, vilar och vilar. Ännu har jag lyckats hålla min sockerfasta trots att jag brukar leva på choklad när jag är sjuk. Nu har jag istället fått göra "nytto-kurer", tex mixa vaniljyogurt med frysta blåbär och hallon. Blev typ som glass. Ganska gott faktiskt! Nej, nu ska jag vila vidare och deppa lite eftersom jag missar en fantastisk tonårskväll. 12-timmarstonår som alltså kommer hålla på hela natten. Låter som nåt man inte vill missa! Typiskt.

Kommentera inlägget här :