Ordning & reda




Efter denna dag ser jag nästan i kors! Vaknade klockan fem imorse, full med energi. Kunde som tur var somna om en stund senare och sov fram till sju då jag gav upp och gick upp. Hade tusen tankar på vad jag ville fixa och ordna med hemma. Projektet fick bli att städa min sekretär där jag förvarar papper, pyssel, pennor och mycket annat i en salig röra. Efter att ha hållit på i några timmar åt jag lyx-frukost med nybakade scones och hemmagjord vinbärsmarmelad tillsammans med min man och forsatte sedan mitt påbörjade projekt. Man blir väldigt effektiv när man vet att det man påbörjat måste bli klart så att man inte står i ett enda kaos när barnet kommer. Projekt sekretär övergick sedan till att rensa och gå igenom alla pärmar, tidskriftsamlare och mappar som finns i detta hus. Så otroligt befriande att bli av med papper man aldrig kommer att läsa och att få ordning och reda! Nu, många timmar senare, är jag så trött men så nöjd. 

Kommentarer :

#1: Anna

Martina du anar inte hur skönt du har det just precis NU!
Du har avslutat ett fantastiskt jobb och du väntar på er lilla bebis - men just nu lever du i en underbar liten mellanperiod. Därför vill jag säga att njut av dessa lata dagar, gör bara det som du vill göra (och kanske något måste) och unna dig verkligen att bara vara. Det kommer snart en period där prioriteringarna kastas om lite, en fantastisk period, då du inte lika lätt kan ligga i soffan och plöja kärleksfilmer.
Dock är en bebis rätt mysigt :) Så en hel del film, promenader och te-sörplande kommer det nog bli även framöver med (//hon som älskar bebis-tiden). Oavsett, njut av dessa dagar av väntan och förväntan! Kram och lycka till när det är dags!

skriven

Kommentera inlägget här :