God jul

Vår lilla familj framför julgranen i Tranås.Ebbe leker tittut med sin egen spegelbild i fönstret.Ebbe med moster Camilla.

God jul vänner! Vi är precis på väg hem från Jönköping där vi tillbringat nästan en vecka hos min familj. Denna gång bodde vi hos syster Camilla och firade julafton med mina fem syskon med familjer i Tranås, i mitt barndomshem som min bror numera äger. Det är alltid fint att få samla hela, stora familjen och vara tillsammans. Dagarna som följde efter julafton har verkligen gått i gemenskapens tecken. Vi har spelat otaliga sällskapsspel (lycka för mig!), gått promenader i både regn och snö (!), ätit god mat, pratat i timmar och gått och lagt oss när timmen varit sen. Jag uppskattar verkligen att få lite mer tid med familjen och att det finns utrymme att bara vara tillsammans och göra det man vill, utan att behöva stressa. Ebbe har stormtrivts med all uppmärksamhet och varit på strålande humör. Tack och lov blev han frisk lagom till jul och har sen dess mått toppen. Väldigt skönt eftersom vi nästan trodde vi skulle få stanna hemma från Småland. Nu ska vi njuta av årets sista dagar och försöka att inte deppa över att vi inte är på läger detta år. 2015 har verkligen förändrat vårt liv på många sätt, men mer om det i ett annat inlägg. 

Kommentarer :

#1: Heidi

Hej på er och god fortsättning!

Ni verkar ha haft en underbar vecka tillsammans med familjen.

Tack för det fina julkortet! :)

Kramar!

skriven

Kommentera inlägget här :