Genom allt


Vi har haft en riktigt bra vecka! Jocke har "bara" varit borta fyra dagar denna vecka så det har känt som vi fått massor av tid tillsammans. Tid att åka en sväng till stan, att ha vänner här på middag, att fixa här hemma och bara vara tillsammans. Det är så skönt att kunna få somna på morgonen medan Jocke har Ebbe och att kunna få pyssla en stund utan att någon stör. Det uppskattar jag! Och åh vad jag uppskattar att få vara tillsammans med min man. I över sju år har vi hållit ihop och livet utan honom är otänkbart. Jag förstår verkligen det där med att det är tufft för relationen att bli föräldrar, för det är det! Ett barn som tar nästan all tid (precis så som det ska vara) och vardagssysslor som ska göras mellan jobb och engagemang i kyrkan. Lägg på trötthet på det så förstår vem som helst att det tär på relationen. Vad behöver man göra då? Jo, prata mycket och fortsätta visa att man älskar varandra. Och be om hjälp när man inte klarar ut det själv. Så tacksam för familj och vänner som finns runtomkring och som stöttar, hjälper och hejar på. Men mest tacksam är jag såklart för Jocke som står vid min sida och som jag får dela mitt livsäventyr tillsammans med! Genom allt är jag din!

Kommentera inlägget här :