Tajming


Ibland har Ebbe bra tajming! Som idag, när han somnar precis när jag skulle äta frukost. Rena lyxen att få sitta i lugn och ro och äta och läsa en tidning. Dessutom fick jag även duscha i lugn och ro medan Ebbe låg på golvet och torkade efter sitt bad. Sånt är faktiskt lyx i en småbarnsförälders liv! Kanske är Ebbe lite sliten idag. Igår fick han sin första vaccination och det gick över förväntan. Han skrek vid själva sticket men höll sig sedan lugn. På kvällen blev han lite gnällig, inte så konstigt eftersom han råkat ut för sin första feber i livet. Trots detta gav han oss varma leenden och sov bra inatt. Älskade son, du är underbar! Här skiner solen idag och vi ska ut på en kort, lugn promenad. Jag är fortfarande inte riktigt bra. Halsont har utvecklats till hosta och dessutom sitter feber-känslan kvar trots att tempen visar normaltemperatur. Därav får jag hålla mig lugn så jag blir frisk snart!

Kommentera inlägget här :