Livet pågår


Sitter i soffan med männen i mitt liv. En bra, intensiv och känslomässig helg är förbi. Jocke har ju varit hemma och ledig vilket har varit så skönt. I fredags hade vi hand om Tonår. Jag hade glömt hur mycket jag älskar att vara där, hur hårt hjärtat slår för våra ungdomar och hur jag trivs med att få vara i funktion. Det är glädje att få göra roliga tonårs-program, att få leda lovsång och hänga med alla sköna människor. Mer sånt i mitt liv, tack! På lördagskvällen fick J och E stanna hemma (E är fortfarande förkyld så vi vill hålla honom ifrån folksamlingar) medan jag gick på en fantastisk gospelkonsert med Mellansels Folkhögskola. Jag kände mig verkligen välsignad av deras sång och musik, det berörde. Efteråt följde ett gäng tonårskillar med hem för att hänga. Tacksam att få dela livet med dessa! Idag har vi varit på gudstjänst hela familjen. Skönt att få fylla på med det som gör mig så gott. Jag behöver det! Nu ska jag mysa med sonen som vill ha min uppmärksamhet och med min man som snart drar iväg till Stockholm igen. Vi hörs!

Kommentera inlägget här :