Fredag i Tranås







Vilken bra dag vi haft! Ebbe tog sovmorgon till halv 10 och vi fick en lugn och skön start på dagen. Efter en sväng på stan gick vi till det nyöppnade caféet "Moa's" där mamma bjöd mig på lunch. Allt var gott, både lunchen, efterrätten och kaffet. Helt klart ett av mina nya favvo-fik som jag måste besöka så fort jag får chansen igen. På eftermiddagen gick Ebbe och jag till min älskade "foto-familjen". När jag var 15 år började jag att jobba på "Fotografen" och där blev jag kvar fram tills studenten. Vi hade så roligt under mina år att vi fortfarande är en fotofamilj trots att varken affären eller jag finns kvar i stan. Idag fikade vi, lekte, pratade, åt tacos och hade det bra. Det är alltid lika kul att träffas och dela livet! Nu är jag hemma hos mamma igen och Ebbe sover. Mamma och jag har spenderat kvällen i soffan med varsin tidning och jag har känt mig alldeles lycklig. Det är så skönt att bara få vara! Ingen tvätt, disk eller annat som behöver ordnas med, som det så ofta är hemma. Allt som väntar på mig är sängen dit jag snart ska bege mig. God natt!

Kommentera inlägget här :