Statusuppdatering

Jag lever. Jag mår bra! Efter förra helgen blev jag troligtvis matförgiftad och låg sängliggande tisdag och onsdag. Så ynklig, trött och dålig som bara jag kan bli. Jocke fyllde kylskåpet med blåbärssoppa och annat som skulle skynda på tillfrisknandet och åkte sen iväg på jobb tillsammans med Ebbe. Jag blev själv hemma och ägnade mig åt att sova, sova och titta på tv. På torsdagen var jag på benen igen och körde heldag i Gävle. Imorgon välkomnas jag i gudstjänsten och då kommer jag att leda en "alla-kan-sjunga-kör". Det är så roligt att få vara igång med att leda kör igen, att låta olika människor och åldrar mötas i sången och dela livet en stund. Så glad att jag får göra detta!
Idag har jag och Ebbe haft kvalitetstid och gått kring Gyllby i regnet. Så grått men ändå så vackert. Inser hur mycket jag saknar min gyllby-runda när jag inte hinner gå den lika ofta längre. Kring gyllby samlar jag kraft, förundras över hur smart Gud har skapat allt, pratar med Gud om livet och njuter av att låta kroppen jobba. Dessutom åker det förbi människor i bilar som vinkar glatt och jag tänker att "här trivs jag!". Det är skönt att få känna så. 
Nu är vår lilla familj samlad (Jocke har varit på film-maraton hela natten i kyrkan) och vi ska njuta av tid tillsammans. Den tiden är viktig och dyrbar för mig! Trevlig helg mina vänner.

Kommentera inlägget här :