JA!

Jag tillsammans med mina fyra syskon, svägerska, mamma och brorsdotter.

Alltså denna helg. Helt fantastisk på alla sätt! I torsdags åkte vi ner till Jönköping för att passa på att fira vår bröllopsdag i förskott. Ebbe lämnades hos min syster Ulrika med familj medan jag och Jocke fick en kväll för oss själva. Det är fint att få dejta och bara få vara man och fru för en kväll. Vi spelade minigolf, något vi inte gjort sen Ebbe föddes men som vi båda tycker om, och fortsatte sedan till en restaurang för att äta gott och prata mycket. 7 år som gifta och vi vill fortsätta att välja varandra varje dag, genom allt!
Den stora anledningen till att vi åkte till Småland var att min bror skulle ha 30-årsfest med en kompis på lördagen. När lördagen kom och syskonen samlades hemma hos vår mamma innan festen skojade vi och spekulerade om det skulle bli bröllop. När vi kom till festen konstaterade vi att vi haft fel, igen. Det hängde ju 30-års ballonger i lokalen och den inledande tipsrundan handlade om 30-åringarna. Förstå chocken när tipsrundan håller på att rättas och avbryts av "Marry me" på högsta volym. Alla tittar sig förvånat omkring och ser två brudpar tillsammans med sina barn komma in och ställa sig vid prästen. Vi hade rätt!!! Glädje, chock, lycka och en alldeles magisk stämning! Inför familj och vänner sa de sedan sitt stora JA! till varandra och 30-årsfesten omvandlades till bröllopsfest. Vi hade en fantastisk kväll och jag är så glad för min bror och hans vackra fru, som dessutom är en gammal barndomsvän till mig. 
Nu är vi hemma igen och är så glada för en härlig Smålands-helg med mycket tid tillsammans med familjen och att vi fick uppleva en fantastisk kärleks-fest. Grattis Chrisse & Linda!

Kommentera inlägget här :