Baka pepparkakor


Ebbe gjorde pepparkaksbilar.
Fina Elin!

Igår hade vi som sagt pepparkaksbak hemma hos våra fantastiska grannar Elin och John. Det känns verkligen så tråkigt att flytta från dem. Jag älskar att de, precis som vi, uppskattar enkelheten i att umgås. Att bjuda över varandra på middag eller pepparkaksbak mitt i veckan och umgås lite nu och då, helt okomplicerat. Ebbe älskar att va hos Elin och John, att få leka med alla Johns bilar och klappa på katten Molgan. Igår gjorde Ebbe premiär som pepparkaksbakare och jag kan säga att han troligtvis åt mer mjöl (!) än deg. Några pepparkakor gjorde han och till sin stora glädje föreställde de (såklart!) bilar. Sen flyttade Ebbe, John och Johannes (som också var med) till golvet och lek med bilarna medan jag och Elin bakade upp all deg. Efter att ha varit hemma och lagt Ebbe gick jag tillbaka för glögg och pepparkaka i soffan samtidigt som Jocke anslöt efter en lång dag på jobbet. Perfekt att ha övervakning av Ebbe via iphone/iPad (Tips! Appen "Baby monitor") så vi visste att han hade det bra. Ja, jag kommer sannerligen sakna närheten till dessa fantastiska grannar och vänner.
Nu sitter jag i soffan och här har kvällsfriden lagt sig. Jag har lyckats laga både middag och tekakor ikväll medan Ebbe har stått bredvid och diskat, bakat och lekt. Älskade unge! Kände mig ungefär som världens bästa mamma. Jag menar: pepparkaksbak, lussebak och brödbak under en och samma vecka. Helt osannolikt för att vara mig. Plötsligt händer det... 

Kommentera inlägget här :