Happy friday!

Förra veckan, i lekparken!I vårt vardagsrum. Man borde helt klart unna sig mer färska blommor!
Vill önska er alla en fin fredag och en bra helg! Denna härliga bild tog vi förra veckan när vi hade ledig fredag och var i lekparken och lekte. Ebbe älskar att springa runt och åka rutchkana, klättra och gunga. Men roligast förra veckan tyckte han det var när jag åkte i linbanan som finns i lekparken. Han stod så nöjd bredvid och kollade när jag åkte och ropade "igen igen" när min fart tagit slut. Älskade unge! Förresten är han väldigt rolig nu. Det bubblar ord ur hans lilla mun och plötsligt kan han sjunga "Var bor du lilla råtta" och utbrista att "mamma är bäst". Förstår ni hur lycklig man blir då? Vi skrattar gott åt honom här hemma, när han sätter ihop ord och vill kommunicera för fullt. 

Idag är det jobb-fredag och jag sitter hemma och jobbar, en av fördelarna jag har som musikledare. Här hemma är det så fint eftersom huset är stylat inför visning och jag njuter av att kunna jobba vid köksbordet, iklädd mjukisbyxor och håret på ända. Lite senare ska jag göra mig iordning och dra iväg till Gävle för att öva sång med några fina ungdomar, som ska sjunga på söndagens gudstjänst då jag ska predika. Nu: åter till predikoförberedelser!

Kommentarer :

#1: Heidi

Låter som en härlig fredag. Jag sitter också hemma i mjukisar och jobbar idag. Ha en go helg! Jag ska komma ihåg dig på söndag! kram!

skriven

Kommentera inlägget här :