Dagar av tacksamhet

Dagarna bara går och jag sitter på tåget hem från en heldag i Gävle. Sista veckan jag sitter på detta tåg. Nästa vecka är vi Gävlebor. Ska bli så skönt att slippa att pendla och landa som familj i Gävle. Kommer sakna Ebbes förskola så mycket men ber och hoppas att det blir bra i Gävle också.
 

Dessa kommer jag också sakna! I fredags knackade Simon på och kom med packmaterial inför flytten. När vi konstaterar att han var lite uttråkad skickade jag iväg ett sms till våra älskade grannar Elin och John om att komma över. "Får man komma i pyjamas?" frågade Elin. Självklart får man det! Så plötsligt blev en trött fredagskväll till en härlig hängkväll med spel, chips och samtal. Stor glädje! 


Stor glädje var det också på söndagen när Jocke välkomnades tillbaka in i sin hemförsamling. Jag är så glad och tacksam att vi äntligen tillhör samma församling igen. Jocke har regeln att "Man är med där man bor" och valde därför att byta först nu när vi snart är Gävlebor. 


I gudstjänsten välkomnades också våra nya barn- och ungdomsledare Moa och Axel. Jag är så glad för två nya, härliga kollegor att samarbeta med. De är verkligen efterlängtade! 


Igår hade jag och Ebbe ledig måndag och vad passar väl då bättre än att krypa ner under duntäcket mitt på dagen och sova en timme eller två. Så skönt och väldigt bra för mig som är ganska trött just nu. Nu ska jag snart kliva av och hämta Ebbe hos bästa Matilda som varit barnvakt och hämtat Ebbe på förskolan idag. 

Kommentera inlägget här :