Livets olika dagar

Vad gjorde jag utan babybjörnen? Så bra!
Ebbe fick låna Olles vagn. Trött kille efter förskolan!
Mina fina kollegor!
Jag klev av tåget i Örbyhus och kände mig hemma. Älskar denna plats!

Livets olika dagar. Det kan innebära...


Att låta svärfar ta förskolelämningen så jag fick en lugn förmiddag hemma i tisdags. Tog bussen till stan då jag insåg att jag glömt Olles babyskydd hemma. Fick ta båda barnen på bussen hem istället för bilen. Det gick bra trots bussbyte, trött och hungrig 3-åring och bebis som inte ville ligga i vagnen. Det hela slutade med att Ebbe somnade på bussen och jag fick bära av honom för att sedan ta Olle i babybjörnen och Ebbe i (!) Olles vagn. Allt går! För Ebbe blev det dessutom ett roligt äventyr. 

Att åka till Ockelbo för att umgås med mina fina kollegor och tacka av Pelle som slutat som vår pastor, vilket vi gjorde i onsdags. Glädje att få sitta i min kollega Patrics underbara hem och dricka kaffe, prata om livet och äta lunch på Wii trädgårdar. Ja, jag har det bra!

Att bli bjuden på spontan-lunch av min härliga vän Frida idag vilket resulterade i långlunch med efterrätt (jag undrar om det finns nån som gillar att fika lika mycket som mig? Jag blir fullkomligt lycklig!) och shopping på stan. Nu är jag en kappa, ett par skor, en mössa och en halsduk rikare och redo för hösten. Så glad för det!

Att ta tåget till Örbyhus, kliva av och känna sig hemma, som jag gjorde ikväll. Att inse att denna plats betyder så otroligt mycket och att jag saknar den och människorna som förgyllt mina dagar där. Tacksam att få äta middag med min kvinnogrupp och prata om livet, precis så som det är. De känner mig, jag behöver inte förklara. Jag får bara vara. Så värdefullt. 

Livets alla dagar ser olika ut. Jag är så tacksam för det. Och för alla de människor som jag får dela dem med. 

Kommentera inlägget här :