Veckans utmaning #2

Ny vecka och ny utmaning! Jag tror att mitt absoluta favoritord är TACKSAM. Ebbes första ord var faktiskt "Tack!". För mig är det så viktigt att vara tacksam - för livet man får leva, för vänner och familj, för att man har ett hus att bo i, kläder på kroppen, mat på bordet. Oavsett hur livet ser ut tänker jag att det alltid finns något att vara tacksam över. Småbarnslivet med två barn har inneburit stor trötthet för mig, det vet ni vid det har laget. Och tröttheten gör mig ofta sur, tvär och lite ledsen över livet. Precis just då behöver jag träna mig i att lyfta blicken, se vad jag har och föreviga vad som faktiskt är bra. Att det alltid finns något att säga TACK för - även de gråa och trötta dagarna. Veckans utmaning blir därför att skriva ner ETT TACK (ja, bara ett! Det finns säkert fler men jag får välja en sak) i TACK-boken. En TACK-bok som kommer fyllas med saker som gör mig tacksam och som jag kan gå tillbaka till för att se att det finns så mycket som är bra i livet. Hänger du på? 

Kommentera inlägget här :