En mini-utflykt

  (null)

Dessa dagar, då jag varit själv med barnen, har jag försökt skapa dagar där barnen är nöjda. För har barnen det bra och är på gott humör, då blir livet så mycket enklare. Solen sken i lördags och det var en lite mer behagligare värme ute så jag tog dubbelvagnen och gick en rask promenad till en leksaksaffär. Var orolig att Ebbe inte skulle få plats, han som inte åkt vagn på hela sommaren, men det funkade! Vi strosade runt på leksaksaffären, vilket oftast går riktigt bra med barnen. Inga sura miner, bara glädje över allt roligt de såg. Ebbe fick en glass när vi var klara och jag drack kaffe i termos. Kände mig som en riktig supermorsa där och då!

(null)

Sen fick barnen leka i butikens lekhörna en stund. Ingen stress, inga måsten. Väldigt härligt eftersom man allt som oftast inte tycker man har tid med just sånt.

(null)

Gick vidare till Ica Maxi där Ebbe fick köpa en häst och två dvd-filmer. "Wow, mamma! Får jag tre saker?" Det är roligt att köpa till någon som är så tacksam. Sen blev det återigen en stund vid bilen och hästen utanför kassorna. Ebbe, som älskar hästar, fick en peng så han kunde rida. Mycket nöjd kille! På hemvägen stannade vi i en lekpark och lekte. Det är så härligt att vi har många lekparken i närheten av oss som vi kan gå till. Och mer och mer kan Olle hänga på i leken.

(null)

Hemma igen var vi ute i trädgården. Kastade vattenballonger, lekte med såpbubblor och skopade grus. Så glad att få vara närvarande i stunden med barnen, ta tid att vara med i leken och låta dem bestämma vad vi skulle göra. 

(null)

Efter en regnig söndag kom han äntligen hemma, vår älskade man och pappa. Ebbe jublade och Olle vaknade och stod och hoppade i sin säng när jag kom upp, han som gått och lagt sig för natten. Så underbart att se hur glada de blev av att Jocke kom hem. Så mycket kärlek! Och jag är så glad över att vi haft det så bra, på varsitt håll. Nu väntar en solig dag, min sista semesterdag. Passar perfekt med en familjedag. Önskar er alla en fin vecka!

Kommentera inlägget här :